جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، از ترکیه خواست که از نفوذ خود بر حماس به منظور یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز برای رفع اختلاف میان فتح و حماس استفاده کند

 به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ریاض المالکی جمعه (26بهمن) پس از گفتگو با همتای ترک خود،علی باباجان، گفت: ترکیه از وضعیتی بسیار منحصر به فرد برخوردار است و رابطه کاری خوبی با اسراییل دارد اما همچنین با حماس، تشکیلات خودگردان و دولت آمریکا نیز ارتباطات خوبی دارد.

مالکی در ادامه اظهار داشت: ما از ترکیه انتظار داریم نقش خود را در متقاعد کردن حماس به عقب‌نشینی ایفا کند تا گذرگاه رفح بازگشایی شود و حماس در آمد و شد از این گذرگاه دخالت نداشته باشد.
 
این مقام تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت: این تشکیلات به رهبری محمود عباس، رئیس حکومت خودگردان، به ادامه مذاکره با حماس برای بازگرداندن اتحاد به سرزمین‌های اشغالی پایبند است.
 
وی افزود: ما نباید از زور و خشونت برای بازگرداندن غزه استفاده کنیم و می‌خواهیم با افراد حماس گفتگو داشته باشیم تا آنان را از اقداماتی که منجر به کودتا در غزه شده است، دور کنیم.
 
مالکی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم دوستان ما در ترکیه از ارتباط خوب خود برای فشار بر رهبری اسراییل استفاده کنند تا نشان دهند که خواستار ادامه مذاکرات صلح بر سر موضوعات مهم هستند.

کد خبر 44333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز