همشهری آنلاین: محمود عباس با ابراز ناامیدی از روند مذاکرات با اسرائیل به بی‌نتیجه بودن آن اعتراف کرد. در همین حال اولمرت نیز از تشدید محاصره غزه خبر داد.

به گزارش فارس، به نقل از روزنامه عربستانی عکاظ، محمود عباس پنجشنبه (4بهمن)  که در مقر خود در رام الله سخن می‌گفت با ابزاز ناامیدی از روند مذاکرات با طرف‌های اسرائیلی گفت: موضوعات مربوط به وضعیت نهایی هم‌اکنون مطرح است و نمی‌دانم که چه موقع می‌توانیم به نتیجه‌ای دست یابیم اما تا پایان سال جاری میلادی حتما به نتیجه خواهیم رسید.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اسرائیل را خطاب قرار داد و گفت: باید از این فرصت تاریخی مذاکره که هرگز تکرار نمی‌شود بهره برید و 57 کشور عربی و اسلامی آماده هستند در صورتی که عقب‌نشینی کنید و حقوق فلسطینیان را بازگردانید با شما ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: نمی‌دانم چه چیزی یا چه کسی مانع می‌شود که این حق و حقوق را به ما بازنگردانید. محمود عباس همچنین تاکید کرد باید اداره گذرگاه‌های غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین بازگردانده شود.

وی گفت: ما در شرایط بسیار پیچیده‌ای به سر می‌‌بریم و بدترین آن گرسنگی مردم غزه است که عامل آن اسرائیل است چون با محاصره اقتصادی و امنیتی استان‌های این منطقه باعث شده است که اعضای خانواده فلسطینی ما برای تامین احتیاجات ضروری

در همین حال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد محاصره غزه تا زمانی نامعلوم ادامه خواهد داشت و این رژیم نمی‌گذارد مردم این منطقه زندگی عادی و آرامی داشته باشند.
  
 ایهود اولمرت در یک کنفرانس امنیتی اسرائیل تاکید کرد دلیلی وجود ندارد که به فلسطینیان اجازه دهیم زندگی طبیعی داشته باشند. وی همچنین حملات علیه غزه را تا زمان توقف کامل مقاومت مبارزان فلسطینی ادامه دار دانست.

وزارت دفاع رژیم صهیونیستی نیز در جلسه‌ اضطراری که پس از انفجار دیوار مرزی غزه با رفح در مصر تشکیل داد تصمیم به تشدید بستن گذرگاه‌ها با نوار غزه گرفت.

روزنامه یدیعوت‌آحارونوت نیز نوشت: در نشست فرماندهان ارتش اسرائیل با حضور متان ویلنای، معاون وزیر دفاع تصمیم گرفته شد سوخت مورد نیاز نیروگاه برق غزه به مقدار بسیار اندک برای هر روز و نه بیشتر ارسال شود.

در این نشست اجازه ورود گاز شهری و مقدار معینی بنزین و آن هم تنها برای آمبولانس‌ها و سوخت مولدهای برق بیمارستان‌های غزه صادر شد.

این در حالی است که پنجشنبه در دومین روز متوالی از گشایش گذرگاه رفح ده‌ها هزار نفر برای تامین آذوقه و مایحتاج ضرورری خود از نوار غزه وارد خاک مصر شدند.

کد خبر 42589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز