همشهری آنلاین: کتاب نورولیدرشیپ، سهم مغز در رهبری کاروکسب تالیف ارژنگ قدیری، اندی هابرماچر، و پروفسور تئو پیترز با ترجمه‌ دکتر حسین وظیفه‌دوست، استاد دانشگاه و رئیس انجمن مدیریت اجرایی ایران، و پرویز درگی، مدرس دانشگاه و رئیس انجمن بازاریابی ایران از سوی انتشارات بازاریابی چاپ و منتشر شد.

کتاب نورولیدرشیپ، سهم مغز در رهبری کاروکسب منتشر شد

مغز، شبکه‌ وسیعی از اتصالات است و مسیر نگارش کتاب حاضر نیز در عصر ارتباطات و تعاملات اینترنتی آغاز شد. کتاب حاضر بر پایه‌ی نسخه‌ی آلمانی خود آماده شده است، اما در عین حال تفاوت‌هایی نیز با آن دارد. و نویسندگان آن را به یک نسخه‌ی انگلیسی غنی‌شده در آورده‌اند.

کتاب حاضر تمامی دانش لازم برای تبدیل شدن به یک نورولیدر را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. کتابهای موجود در بازار، حجم انبوهی از اطلاعات مربوط به مغز را در اختیار خواننده قرار می‌دهند. هدف کتاب پرداختن به جزئیات نیست. بلکه به دنبال ارائه‌ی اطلاعات کافی به منظور ترسیم تصویری روشنتر از مغز و کارکرد آن بخصوص در ارتباط با کاروکسب است.

اگر بخواهیم به بررسی مغز بپردازیم،ابتدا باید به کارکرد اساسی آن -که مصرف انسان‌ها است- بپردازیم و در گام بعدی مسیری از درون به بیرون و از پایین به بالا را در پیش بگیریم. بسیاری از کتابهای نوشته‌شده در این زمینه بر لایه‌های بیرونی متمرکزند، اما هیچکدام از آنها به سطح بنیادی تعاملات انسانی - نیازها و خواسته‌های اساسی که ما را به حرکت وا می‌دارند- نپرداخته‌اند. تفاوت دیگر کتاب این است که تعداد معدودی از کتابهای منتشر شده در این زمینه به کاربردهای روشن و مشخص رهبری و سازمانی برای نوروساینس اشاره کرده‌اند و روش‌هایی را مطرح کرده‌اند که بتوان به صورت کلی در حوزه‌ی کاروکسب از آنها استفاده کرد و همزمان به تعاملات و نمودهای مشخص این دانش در محیط کار پرداخته باشند.

هدف از انتشار این کتاب این است که نورولیدرشیپ را به طور کامل معرفی کند؛ از نوروساینس، کارکردهای اساسی مغز، تا نیازهای اساسی انسان و کاربردهای آن در محیط کار. همچنین تاکید بر اهمیت نیازهای اساسی در محیط کار در ارتباطات با تعاملات روزمره و اهداف انگیزشی. و ارائه‌ی مدلی که بتوان در محیط کار آن را اجرا کرد و ابزاری برای رهبران تا محیط کار را بیش از پیش به محیطی دوستدار مغز تبدیل کنند و به این ترتیب از تمامی ظرفیت‌های کارکنان استفاده کنند.

  • فهرست مطالب کتاب نورولیدرشیپ:


فصل اول: دورنمای نورولیدرشیپ

فصل دوم: نوروساینس برای کاروکسب

فصل سوم: نورولیدرشیپ در کاروکسب: پیشگامان

فصل چهارم: چهار نیاز اساسی انسان در قلب نوروساینس

فصل پنجم: ابزارهای توسعه‌ی سازمانی و فردی در نوروساینس

فصل ششم: کاربردها

فصل هفتم: سنجش یادگیری

علاقه‌مندان برای خرید کتاب می‌توانند با شماره‌های 66408251(021) و 66408271 (021) در تهران تماس حاصل کنند.

کد خبر 390663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha