چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۸۶ - ۲۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سکوت گویا، عنوان کتابی‌است درباره ایرج بسطامی که مسعود زرگر آن را تدوین و گردآوری کرده و انتشارات آتنا به بازار کتاب عرضه کرده‌است.

زرگر، مؤلف کتاب در گفتگویی با همشهری آنلاین ضمن برشمردن ویژگی‌های این کتاب گفت: در این کتاب ضمن آوردن یادداشت‌ها و مقالات افراد و دوستان و یاران زنده‌یاد ایرج بسطامی شناسنامه کاملی از کارهای ایشان ارائه شده‌است.

وی همچنین گفت در این کتاب گفتگویی منتشر نشده از زنده یاد بسطامی هم برای نخستین بار آمده‌است.

به گفته زرگر فصل اول کتاب به ایرج بسطامی و زندگی و آ‌ثارش اختصاص دارد، در فصل دوم مصاحبه ها وگفت وگو های این خواننده نامی آمده است که متاسفانه تعدادشان بسیار کم است و نشان می دهد که این به رغم ظرفیت‌ها و شهرت فراوانی که کارهایش داشته است، مطبوعات و رسانه‌ها چندان پی‌گیر گفتگو با وی نبودند، اگرچه فروتنی آقای بسطامی و گریز از شهرتش هم عامل مهمی در بی توجهی به این قضیه بوده‌است.

فصل سوم کتاب به کنسرتهایی که بسطامی درایران ودیگر کشور ها برگزار کرد اختصاص دارد و در فصل چهارم به چگونگی در گذشت و زیر آوار ماندن بسطامی اختصاص یافته است.

فصل پنجم کتاب به نوشته‌های روزنامه‌نگاران و اهالی موسیقی درباره بسطامی اختصاص دارد و در فصل ششم کتاب به مطالبی اختصاص دارد که درباره بسطامی و پس از زلزله بم نوشته شده‌است.

در فصل هفتم نقد و معرفی آثاری که زنده یاد بسطامی خوانده اند آمده است و در فصل هشتم به نوشته‌ها و اخباری که درباره سالگردهایی که برای آن زنده یاد در بم و تهران برپا شده وانعکاس مطبوعاتی هم داشته‌است، کار شده‌است.

زرگر همچنین گفت که بخشی از در آمدهای حاصل از این کتاب به خانه موسیقی اختصاص می‌یابد تا در پروژه بم هزینه کند.

وی گفت که کتاب‌ها را در کنسرتی که آ‌قای مشکاتیان در تالار وزارت کشور دارند نیز عرضه خواهد کرد.

کتاب سکوت گویا در 520 صفحه با قیمت 8500 تومان منتشر شده‌است.

کد خبر 37798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز