یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مرحله ماقبل نهایی داوری نخستین دوره جایزه بنیاد بسطامی عصر دوشنبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ساختمان ایرانزمین برگزار می‌شود و شش برگزیده نهایی از سوی داوران انتخاب می‌شوند.

جایزه بنیاد بسطامی

فاضل جمشیدی ،دبیر اجرایی نخستین دوره جایزه زنده‌یاد ایرج بسطامی ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: برای دور نخست جایزه مرحوم بسطامی نزدیک به 250نفر آوازخوان از سراسر کشور شرکت کرده  و اثر فرستادند که در نهایت از میان این آثار و بعد از بررسی‌های دقیق در چند مرحله، 12 نفر به مرحله ماقبل نهایی راه یافتند که از این افراد امتحان حضوری گرفته خواهد شد.

از سوی دیگر فاطمه (خواهر زنده‌یاد بسطامی و مدیر موسسه فرهنگی بسطامی هم  در گفت وگو با  ایلنا گفت:  ،از کسانی که توانستند امتیازات لازم را برای این مسابقه به دست آوردند به‌عنوان منتخبان نهایی در مراسمی که 8 آذرماه در تالار وحدت برگزار می‌شود، تقدیر خواهد شد.

وی افزود: در این مراسم که با حضور استادان، پژوهشگران و فعالان موسیقی ایرانی برگزار می‌شود، سه نفر از شرکت‌کنندگان در این جایزه که پس از پشت سر گذاشتن مراحل داوری و آزمون حضوری از میان 241 شرکت‌کننده حائز بیشترین امتیاز شدند، به عنوان برندگان نخستین دوره جایزه ایرج بسطامی معرفی می‌شوند.

فاطمه بسطامی خاطرنشان کرد: مراسم پایانی نخستین دوره جایزه سال ایرج بسطامی همزمان با بزرگداشت این خواننده فقید و زنده‌یاد پرویز مشکاتیان 8 آذرماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

به گفته مدیر بنیاد بسطامی، در این مراسم همچنین 3 نفر دیگر از شرکت‌کنندگان در جایزه، از طرف هیات داوران قدرددانی شده و جایزه‌ای با عنوان «یک عمر فعالیت هنری در عرصه موسیقی سنتی» نیز به یکی از پیشکسوتان موسیقی ایرانی اهدا می‌شود.
وی ادامه داد: اجرای کنسرت گروه همایون به سرپرستی حسین پرنیا و گروه بنیاد بسطامی به سرپرستی محمد موحدنیا از دیگر برنامه‌های مراسم پایانی نخستین دوره جایزه سال ایرج بسطامی است.

فاطمه بسطامی درباره دیگر برنامه‌ها گفت: سخنرانی ایران درودی، نقاش معاصر و عضو هیات امنای بنیاد فرهنگی - هنری ایرج بسطامی، و نمایش فیلم مستند «آتش آه» نیز از برنامه‌های دیگر این مراسم عنوان شده است.

این مراسم از ساعت 17 تا 19 روز دوشنبه 8 آذرماه، در سالن اصلی مجموعه رودکی (تالار وحدت) برگزار می‌شود.

کد خبر 120712
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز