یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت امورخارجه آمریکا انفجار در منطقه راشدین سوریه را که به کشته شدن بیش از یکصد تن منجر شد را محکوم کرد.

 آمریکا انفجار در منطقه راشدین سوریه را محکوم کرد

به گزارش ايرنا به نقل از رادیو اروپا-1، مارک تونر سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در این باره گفت: 'آمریکا به شدت انفجار وحشیانه روز گذشته در منطقه راشدین سوریه را که به کشته شدن زنان و کودکان بی دفاع منجر شد، محکوم می کند. آمریکا هرگونه اقدامی را که به قدرت گرفتن شبه نظامیان افراطی در سوریه منجر شود را قویا محکوم می کند و با آن مخالف است.

سخنگوی موقت وزارت امورخارجه آمریکا افزود: 'شکست شبه نظامیان تروریستی مانند داعش و القاعده همواره یکی از اولویت های اصلی آمریکا در منطقه و سوریه بوده است.

به گزارش ایرنا، وزارت امورخارجه فرانسه نیز امروز انفجار منطقه راشدین سوریه را محکوم کرد.

حمله تروریستی روز گذشته در محله الراشدین شهر حلب که اهالی آزاد شده شهرک های فوعه و کفریا را هدف قرار داد، یکصد و 12 نفر کشته و بیش از دویست تن زخمی بر جای گذاشت.

بیشتر جانباختگان این حمله تروریستی را زنان و کودکان اهالی شهرک های فوعه و کفریا که 2 سال تحت محاصره تروریست ها بوده و تازه به محله الراشدین حلب منتقل شده بودند، تشکیل می دادند.

علاوه بر آمریکا و فرانسه و برخی کشورهای دیگر، سازمان ملل متحد نیز این حمله تروریستی را محکوم و خواستار پیگیری و بازخواست عاملان این حمله شد.

ین انفجار تروریستی توسط یک خودروی حامل نزدیک به یک تن مواد منفجره و از سوی یک گروه مسلح صورت گرفته و نمی تواند از سوی یک عامل معمولی صورت گرفته باشد.

همچنین انفجار مذکور باعث منهدم شدن 20 خودروی آمبولانس شد که اهالی بیمار و مجروحان شهرک های فوعه و کفریا را همراهی می کردند. خودروی انتحاری با تظاهر به حمل مواد غذایی برای کودکان و غیرنظامیان شهرک های فوعه و کفریا خود را به آنها نزدیک کرده و منفجر شد.

پنج هزار نفر از ساکنان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه روز جمعه وارد استان حلب شدند.

ساکنان این منطقه پس از دو سال محاصره کامل با 75 دستگاه اتوبوس و 20 آمبولانس بامداد جمعه از فوعه و کفریا خارج شدند.

این 75 اتوبوس در منطقه راشدین برای انجام آخرین مراحل تبادل از سوی تروریست ها متوقف شده بودند که براثر انفجار یک خودرو بمبگذاری شده به خاک و خون کشیده شدند.

آمریکا به همراه انگلیس و فرانسه هفته گذشته به بهانه حمله به خان شیخون نشست اضطراری برگزار کرده و بدون انجام تحقیقات درباره عاملان آن، دولت دمشق را عامل آن حادثه معرفی کردند.

در حادثه روز گذشته که بیش از یک صد نفر از زنان و کودکان بیگناه کشته شدند، طبق معمول و برای حمایت از گروههای تروریستی اردوگاه غربی شورای امنیت یعنی نمایندگان آمریکا، انگلیس و فرانسه در این نهاد بین المللی باز گرفتار سکوت مرگبار شدند و تنها با انتشار یک بیانیه ساده از سوی وزارت خارجه آمریکا و سازمان ملل از این فاجعه انسانی چشم پوشی کردند.

کد خبر 367201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha