همشهری آنلاین: سازمان غذا و دارو، برخی تشویش‌ها در باره سرطان‌زا بودن سموم خیار درختی و گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای را رد کرد.

گوجه و خیار

 به گزارش همشهري آنلاين به نقل از سازمان غذا و دارو، معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با رد برخی تشویش‌ها که در باره خیار درختی و گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای مطرح می‌شود که 20 تا 30 برابر استاندارد دارای سموم هستند و مصرف این محصول میزان سرطان را در کشور 2برابر کرده است گفت: در كشت گلخانه اي براي حفظ محصول و مبارزه با آفات از سموم مختلف استفاده مي‌شود که این محصولات تحت كنترل و نظارت بوده و اخيرا از سموم با دوره ماندگاري كوتاه كمك مي‌گيرند كه مشكلي در بهداشت عمومي ندارد.

مهندس سمیره صباح، افزود: براي رفع شبهات این چنینی در برنامه سال جاری سازمان غذا و دارو، كنترل محصول گلخانه اي و رسمي را قرارداديم.

وي گفت: نتايج سال گذشته مشكل خاصي را در ارتباط با باقيمانده سموم نشان نمي‌داد.

صباح اظهارداشت: سازمان غذا و دارو در ارتباط با شناسایی باقیمانده سموم در انواع و اقسام مواد غذایی فرایند شده توانمندی خویش را افزایش داده و با استفاده از تجهیزات پیشرفته نسبت به گذشته می‌تواند تعداد سموم بیشتری را بررسی کند.

وی گفت: مسئولان فنی و معاونت‌های غذا و داروی ما، قبل از ورود محصول به سطح عرضه کنترل و نظارت دقیق در سموم باقی‌مانده در محصولات کشاورزی تا رسیدن به سبد غذایی مردم را انجام می‌دهند.

کد خبر 355487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha