همشهری آْنلاین: یک مقام مسئول در سازمان غذا و دارو گفت: با قاطعیت اعلام می‌شود که کنسروها فاقد هر گونه مواد نگهدارنده هستند، رسانه‌های غیر تخصصی اطلاعات غلط ندهند.

کنسروها

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از سازمان غذا و دارو، مهندس نسترن محمدی افزود: اینکه در برخی رسانه‌ها و از منابع نامشخص و نامعتبر بیان می‌شود که در کنسروها از مواد نگهدارنده‌ به نام « ادتا» استفاده می‌شود که بدن انسان را دچار کم‌خونی و فقر آهن مي‌كند، اشتباه و غیر کارشناسی است.

وی ادامه داد: اهل فن به خوبی مطلع هستند که وقتی ماده غذايي داخل قوطي كنسرو قرار مي‌گيرد در اثر فرايندهاي حرارتي پخته استريل وتمام ميكروارگانيسم‌هاي آن نابود مي‌شود وبا توجه به اين كه بسته بندي كنسرو به گونه اي است كه امكان نفوذ مجدد ميكروب درماده غذايي را به صفر مي‌رساند در نتيجه براي افزايش ماندگاري محصول، ديگر نيازي به افزودن مواد نگهدارنده نيست.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تمام كنسروها داراي پروانه بهداشتي ساخت از سازمان غذاو دارو بوده و تحت نظارت مسول فني توليد وعرضه مي‌شوند و فرمولاسيون آن‌ها در زمان اخذ پروانه بررسي ومورد تاييد قرار مي‌گيرد.

کد خبر 358687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha