همشهری آنلاین: مدیر کل نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، نسبت به مصرف آرد و شیرخشک‌های تاریخ گذشته که تحت عنوان پودرهای مکمل بدنسازی بدون مجوز از کشورهای مجاور به کشور قاچاق می‌شود، هشدار داد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از سازمان غذا و دارو، دکتر امیر حسین جمشیدی، گفت: همانطور که بارها و بارها و به انحاء مختلف متذکر شده ایم، مکمل‌هایی که از فروشگاه‌های غیرمجاز تهیه می‌شوند عوارض خطرناکی دارند. وی ادامه داد: برای نمونه پودرهای مکمل بدنسازی بدون مجوز و اغلب در کشورهای مجاور و به صورت دست‌ساز تهیه می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این پودرها ممکن است حاوی آرد و شیرخشک‌های تاریخ گذشته باشند، تاکید کرد: بیشتر این پودرها حاوی مقادیر بالایی کورتون هستند که باعث ایجاد چاقی کاذب در فرد می‌شوند و به دلیل احتباس آب می‌تواند باعث افزایش قند خون، فشار خون، کاهش سیستم ایمنی بدن و غیره شوند.

جمشیدی تصریح کرد: داروهایی نظیر تستوسترون، کسی متولون و اکساندرولون نیز اغلب به صورت غیرقانونی و در شرایط بسیار نامناسب در کشورهای مجاور تهیه و به ایران قاچاق می‌شوند.

مدیر کل نظارت بر فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، خاطرنشان کرد: این داروها عوارض جبران ناپذیری بر سیستم هورمونی فرد خواهند داشت آنقدر که ممکن است منجر به عقیم شدن دائم، افزایش موهای زائد در بدن، افزایش ریسک سکته و پرخاشگری شدید در فرد می‌شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مصرف مکمل با مشورت پزشک و از داروخانه‌ها تهیه شود.

کد خبر 353414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha