مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به بحرانی بودن یک هزار هکتار از بافت‌ فرسوده تهران خواستار کمک جدی دولت برای نوسازی پایتخت شد.

علیرضا عندلیب در نشست با خبرنگاران گفت: این سازمان، برای نوسازی یکهزار هکتار بافت فرسوده دارای شرایط بحرانی، طرح نوسازی را تا اوایل سال آینده تهیه می‌کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون برای حدود 700 هکتار از این بافت‌ها در حال تهیه طرح هستیم، افزود: در گام نخست برای 300 تا 400 هکتار بافت فرسوده با 15 مشاور مراحل تهیه طرح آغاز شده و در گام بعدی نیز نوسازی حدود 300 هکتار در دست مطالعه است که امیدواریم تا اوایل سال آینده، برای یکهزار هکتار بافت فرسوده، طرح نوسازی تهیه شود.

عندلیب به طرح نوسازی محله شهید«خوب بخت» اشاره و تصریح کرد: کلنگ نوسازی این محله، چند هفته پیش به زمین زده شد و امیدواریم تا یک سال آینده این محله به کارگاه نوسازی تبدیل شود و پس از3 سال، نوسازی آن پایان ‌یابد.

به گفته وی طرح نوسازی این محله که با مشارکت مستقیم مردم اجرا می‌شود، الگویی مناسب برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نقاط مختلف تهران خواهد بود. وی با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد بافت این محله مسکونی است گفت: با اصلاح آن 40 درصد بافت محله مسکونی و سهم مراکز خدماتی در طرح، نوسازی از یک درصد فعلی به 13 درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به ورود شهرداری به نوسازی محله‌های خوب بخت در منطقه 15 و محله 8 منطقه 17 گفت: این سازمان به خاطر منابع محدود، قادر به نوسازی یکهزار هکتار بافت فرسوده دارای شرایط بحرانی در سایر محلات نیست و به کمک جدی دولت در این زمینه نیاز دارد.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با درخواست کمک جدی از دولت تأکید کرد: مواردی همچون اختصاص اوراق مشارکت و فاینانس برای نوسازی بافتهای فرسوده، اقدامی منفعلانه است و انتظار داریم دولت نسبت به نوسازی بافت‌های فرسوده نقش فعال‌تری ایفا  کند؛ زیرا اکنون، این نقش وجود نداشته و برنامه دولت در این زمینه به‌طور جدی مشخص نیست.

وی خاطرنشان کرد: برای نوسازی بافتهای فرسوده در مرحله نخست، حضور، پشتیبانی و ایفای نقش مؤثر دولت را خواستاریم و انتظار داریم که دولت با ورود به این عرصه، بخشی از نوسازی محلات فرسوده تهران را با مشارکت مردم تقبل کند.

عندلیب گفت: با وزارت مسکن و شهرسازی تعاملات خوبی را برای بازسازی بافت‌های فرسوده آغاز کرده‌ایم که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

کد خبر 34760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز