معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از افزایش زمان استفاده از ویزای فرودگاهی به ۳‌ ماه و تلاش برای لغو روادید با ۲۸کشور خبر داد.

مسعود سلطاني‌فر گفت: با توجه به روند رو به رشد ورود گردشگر خارجي به كشور طي 2سال گذشته، ارائه تسهيلات مورد نياز گردشگران در بخش صدور ويزا و ايجاد امكانات اقامتي به‌عنوان يكي از سياست‌هاي مهم دولت تدبير و اميد در بخش گردشگري مورد توجه قرار گرفت.

وي افزود: مرداد‌ماه سال گذشته براساس مصوبه هيأت دولت، زمان برخورداري اتباع خارجي از ويزاي فرودگاهي از 15روز به يك‌ماه افزايش يافت و همچنين با تلاش نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور، زمان صدور ويزا براي گردشگراني كه تقاضاي سفر به ايران را داشتند، كاهش يافت.

به گزارش همشهري، معاون رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه، اتباع 190كشور دنيا در حال حاضر امكان دريافت ويزاي فرودگاهي براي سفر به ايران را دارند، تصريح كرد: با توجه به تقاضاي بسيار زياد اتباع كشورهاي خارجي و به‌ويژه اتباع كشورهاي مسلمان و عربي براي سفر به ايران و تقاضاي اين گردشگران براي حضور بيشتر در كشور ما، با پيشنهاد مشترك وزارت امور خارجه و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در جلسه 13تيرماه سال‌جاري هيأت وزيران، زمان استفاده از ويزاي فرودگاهي از يك‌ماه به 3‌ماه افزايش يافت.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري اضافه كرد: اين تصميم در راستاي ايجاد گشايش در مسير رشد و توسعه گردشگري بسيار تأثيرگذار و يكي از مهم‌ترين شاخص‌هاي رشد اين صنعت در تمامي كشورهاست.وي همچنين با اعلام اين خبر كه در حال حاضر جمهوري اسلامي ايران با حدود 12كشور لغو رواديد متقابل دارد، افزود: 28كشور براي لغو رواديد با ايجاد شرايط متقابل هدفگذاري شده است كه همكاران ما در وزارت امور خارجه در حال مذاكره با طرف‌هاي مقابل براي ايجاد شرايط لغو رواديد با اين كشورها هستند.

سلطاني‌فر اضافه كرد: لغو رواديد جمهوري اسلامي ايران با 2كشور ديگر نيز با حفظ شرايط متوازن و متقابل، انجام شده است كه با نهايي شدن اين موضوع به‌زودي اسامي اين كشورها اعلام مي‌شود.

کد خبر 339663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha