گروه ورزشی: مذاکره ‌با‌ کریمی‌ و قلعه‌نویی‌‌ با وجود حمایت‌های فتح‌الله‌زاده از حجازی ادامه ‌دارد.

8 هفته، 9 امتیاز؛ « قلب استقلال از کار افتاده». این اتفاق را همه چیز تأیید می‌کند. اگرچه علی فتح‌الله‌زاده در اولین واکنش‌های خود پس از ادامه ناکامی استقلال ضمن پررنگ کردن نقش تخریبی عوامل بیرونی همچنان قصد ندارد ناصر حجازی را بابت نتایج ضعیفش مورد سرزنش قرار دهد.

دربی، آخرین فرصت حجازی

خبر، خیلی زود مورد تکذیب مدیرعامل باشگاه استقلال قرار گرفت. چند هفته پیش وقتی ناصر حجازی نتوانست در آزادی از کابوس سایپا عبور کند بحث برکناری او برای اولین بار به طور جدی شکل رسانه‌ای به خود گرفت.

 یک روز بعد این علی فتح‌الله‌زاده بود که ضمن اسطوره خواندن ناصر حجازی تأکید کرد: او تا پایان فصل فرصت دارد. شاید قرعه سخت استقلال دلیل خوبی برای مدارا با حجازی بود اما طی یک ماه گذشته یعنی درست پس از آخرین پیروزی آبی‌ها که در کرمانشاه مقابل شیرین‌فراز رخ داد مدیرعامل باشگاه استقلال در حالی ساز خود را به حمایت مطلق از دوست قدیمی‌اش کوک کرده که اکثریت اعضای هیأت‌مدیره خواستار ایجاد تغییر در کادرفنی تیم شده‌اند. موضوعی که علی فتح‌الله‌زاده بارها نسبت به آن واکنش منفی از خود نشان داده است.

 شاید به همین دلیل است که وی تشکیل جلسات هیأت‌مدیره را به بهانه‌های مختلف به تعویق می‌اندازد. با این حال گفته می‌شود یکشنبه شب علیان، عضو هیأت‌مدیره استقلال ضمن برقراری تماس تلفنی با فتح‌الله‌زاده خواستار تشکیل جلسه‌ای فوری با دستور برکناری ناصر حجازی شده است.

برکناری حجازی، قبل از دربی

 این اولین بار نبود که لوکا مقدمات برکناری یک مربی را فراهم می‌کرد. سال گذشته با برد مقابل تیم دنیزلی، سرمربی سرخ‌ها را به ترکیه فرستاد و این بار به فاصله یک سال گویا ناصر حجازی را تا مرز برکناری پیش برده است، اگرچه در برد یکشنبه شب زردها شانس هم تا حدودی تأثیرگذار بود، موضوعی که حجازی سوت‌های مشکوک داوری و البته توهین هواداران سپاهان را نیز به آن اضافه می‌کند و می‌گوید: آقای ساکت که مقابل دوربین ظاهرسازی می‌کند بهتر است حرف و عملش یکی باشد.

یک منبع آگاه می‌گوید: ساعتی پس از شکست تیم حجازی در اصفهان اعضای هیأت‌مدیره از علی‌ فتح‌الله‌زاده خواسته‌اند تا در خصوص رسیدگی به وضعیت نگران‌کننده استقلال جلسه فوری تشکیل دهد. گویا تمامی اعضای هیأت‌مدیره خواستار برکناری ناصر حجازی از سمت سرمربیگری استقلال هستند اما در مقابل علی فتح‌الله‌زاده و نفریه با اشاره به بهتر شدن وضعیت استقلال طی هفته‌های آینده همچنان از ناصر حجازی حمایت می‌کنند.

موضع‌گیری مدیرعامل باشگاه استقلال که حالا در بهترین حالت ممکن تنها یکی از اعضای هیأت‌مدیره را با رأی خود مبنی بر دفاع از حجازی همراه می‌بیند، نگرانی شدید دیگر اعضای هیأت‌مدیره را باعث شده تا جایی که حتی گفته می‌شود آنها دچار دودستگی شده‌اند. مسئله‌ای که البته منصور پورحیدری محتاطانه درباره‌اش سخن می‌گوید: ببینید، آقای فتح‌الله‌زاده از ابتدا حجازی را انتخاب کرده‌اند، خودشان هم باید پاسخگو باشند. عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال که تجربه سرمربیگری این تیم را نیز داشته است، در خصوص وضعیت فعلی هشدار می‌دهد: شرایط نگران‌کننده است.

 البته آقای حجازی مربی بدی نیست. اما این واقعیت دارد که کار استقلال حالا برای رسیدن به قهرمانی بسیار دشوار شده. پورحیدری ادامه می‌دهد: طبیعی است که رسانه‌ها و هواداران، سرمربی تیم‌ را مقصر بدانند اما فکر می‌کنم باید به حجازی زمان داد. وی همچنین به طرح انتقادهای فنی از تیم حجازی می‌پردازد و نداشتن ساختار دفاعی مناسب را عمده‌ترین مشکل فنی استقلال قلمداد می‌کند.

مذاکره با قلعه‌نویی

 تماس‌ها همچنان ادامه دارد. علی فتح‌الله‌زاده در مقاطع مختلف مذاکره با قلعه‌نویی را تکذیب کرده و حتی پس از شکست تیم حجازی در فولادشهر ضمن انجام مصاحبه‌ای گفته: نه قلعه‌نویی، نه هیچ مربی دیگری را به استقلال نمی‌آورم.

حجازی به کارش ادامه می‌دهد. با این حال اما بعید به نظر می‌رسد که او بتواند مقابل خواسته هیأت‌مدیره تا چند هفته دیگر هم مقاومت کند. در همین حال اما روز گذشته یک منبع آگاه به همشهری گفت: یکی از اعضای با نفوذ باشگاه مأمور شده تا با امیر قلعه‌نویی در خصوص بازگشت به استقلال مذاکره کند.

این خبر که در آستانه نزدیک شدن به دربی شصت و سوم می‌تواند استقلال را وارد شوک کند در حالی شکل جدی‌تری به خود گرفته که گویا قلعه‌نویی برای بازگشت و نشستن روی نیمکت استقلال چندان هم بی‌میل نیست.

نتایج آخرین رایزنی‌هایی که با وی صورت گرفته از حضور قریب‌الوقوع او در استقلال خبر می‌دهد. هرچند که وی به طور حتم موعد دربی را برای حضور دوباره در استقلال ترجیح نمی‌دهد. منابع نزدیک به قلعه‌نویی معتقدند وی تا دلسردی کامل فتح‌الله‌زاده از حجازی قصد دارد هرگونه پیشنهاد یا مذاکره‌ای را به حالت تعلیق درآورد.

تماس رضایی با فیروز کریمی

 وقتی پس از جنجال و دعوا در بازی خانگی استقلال اهواز مقابل برق شیراز سرمربی آبی‌ها تأکید کرد: دیگر به اهواز برنمی‌گردم و بعد البته راهی تهران شد هیچ‌کس حتی فکرش را هم نمی‌کرد که فیروز کریمی با استقلال قرار مذاکره دارد.

 اتفاقی که ارتباط دوستانه عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال با فیروز کریمی آن را به خوبی مورد تأیید قرار می‌دهد. گویا در همان روزها مذاکرات استقلال با فیروز کریمی از طریق رایزنی‌های امیدوار رضایی به مراحل نتیجه‌بخشی هم رسیده بود که در نهایت با تعلل مدیرعامل باشگاه استقلال همه چیز دوباره در جهت ابقای ناصر حجازی رقم خورد.

 در این بین اما عده‌ای معتقدند تعلل آقای مدیرعامل دلیل دیگری داشت که آن را باید در احساسات درونی امیر قلعه‌نویی جست‌وجو کرد. به خصوص اینکه با نزدیک‌تر شدن گزینه‌ای به نام فیروز کریمی، امیر قلعه‌نویی دیگر به شدت مصاحبه‌های قبلی خود بحث بازگشت به استقلال را منتفی نمی‌داند.

 اضافه‌شدن ایروانی به هیأت‌مدیره باشگاه استقلال به عنوان عضو هفتم که البته هنوز به طور رسمی تأیید و اعلام نشده است هم البته در تصمیم امیر قلعه‌نویی مبنی بر بازگشت به استقلال بی‌تأثیر نبوده. چه انگار نتایج تیم حجازی رفته‌رفته حتی به حداقلی شدن نقش علی فتح‌الله‌زاده نیز منجر می‌شود.

کد خبر 33562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز