یکشنبه ۶ آبان ۱۳۸۶ - ۰۷:۱۴
۰ نفر

گروه‌ورزشی:‌ قلعه ‌نویی به نیمکت استقلال نزدیک شد.

‌سوت توقف استقلال بود که علی فتح‌الله‌زاده را از پله‌های ویژه پایین می‌کشید. گویا او در میان سکوت خود و فریاد اعتراض هواداران به دنبال راه‌حل فوری می‌گشت. بنابراین وقتی به دوربین‌ها رسید، قابل پیش‌بینی‌ترین راه را انتخاب کرد؛ «تهدید کادرفنی» [انتقاد فتح‌الله‌زاده از بازیکنان و کادر فنی استقلال]

شرایط بحرانی استقلال

 وقتی استقلال در هفته نخست رقابت‌های لیگ مقابل اهوازی‌ها به بردی پرگل دست یافت، بدبین‌ترین هواداران این تیم نیز حتی فکرش را نمی‌کردند که در فاصله 11 هفته علیه سرمربی خوش‌پوش، شعارهایی سرخواهند داد. شعارهایی که ناصر حجازی را تا مرز عصبانیت پیش برد. 11 بازی، 14 امتیاز.

سومین هشدار فتح‌الله‌زاده به کادرفنی

«از بازی اصلا راضی نیستم. ما طی این مدت نشان داده‌ایم که از کادرفنی به طور کامل حمایت کرده‌ایم. خود من در این خصوص کوچکترین کوتاهی مرتکب نشده‌ام. اما حجازی هم باید جواب مثبتی بدهد. در غیر این‌صورت با تداوم چنین رویه‌ای، طور دیگری رفتار می‌کنم.»

این حرف‌ها پایان تهدید نبود. علی فتح‌الله‌زاده تاکید کرد: تا نیم‌فصل به کادرفنی فرصت می‌دهم که استقلال را حداقل به جایگاه سومی جدول برساند، در غیر این‌صورت مجبورم که تصمیم دیگری بگیرم.

 فتح‌الله‌زاده درباره شرایط آینده استقلال تصریح می‌کند: همه چیز خیلی زود باید تغییر کند. این هواداران حق دارند عصبانی باشند.

 اظهارات او اما در حالی خیلی زود بهبود شرایط، استقلال را هدف قرار داد که عده‌ای معتقدند وی برای سمت سرمربیگری استقلال به سراغ گزینه‌های دم‌دستی‌اش رفت.

 او در تازه‌ترین واکنش خود نسبت به شرایط بحرانی استقلال، تهدید و جریمه کادرفنی و بازیکنان را برگزیده است. در همین حال اظهارات رسمی مدیرعامل باشگاه استقلال نشان می‌دهد که وی طی 10 هفته گذشته فرصت‌دهی را سیاست اصلی خود قرار داده بود.

 حجازی باید پاسخگو باشد

 عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال روز گذشته به دنبال تغییر موضع علی فتح‌الله‌زاده، عملکرد ناصر حجازی را در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها به چالش کشید.

حمید نفریه گفت: ما انتظار داشتیم که استقلال بعد از 11 هفته به شکل منسجمی ظاهر شود اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

 وی که به همراه مدیرعامل باشگاه استقلال، از حامیان اصلی ناصر حجازی به شمار می‌روند، حالا ضمن اشاره به اعتراض و نارضایتی هواداران، تلویحاً خواستار تغییر کادرفنی شده و گفته است: این نتایج برای شخصیت حجازی نیز شکل بدی خواهد داشت. بنابراین او تا نیم‌فصل فرصت دارد که تیمش را متحول کند.

 نفریه تاکید می‌کند: اگرچه من معتقدم مشکل استقلال، بدنسازی و دروازه‌بانی است اما حجازی باید پاسخگوی میلیون‌ها هوادار باشد.

 حجازی: همیشه آماده رفتن هستم

 صبح روز گذشته سرمربی استقلال که حالا بابت نمایش ضعیف شاگردانش طی هفته‌های گذشته به شدت عصبانی به نظر می‌رسد، ضمن انجام مصاحبه‌ای کوتاه با همشهری، تلویحاً به مشکلاتی اشاره کرد؛ مسائلی که حجازی در شرایط فعلی قصد ندارد به طور واضح درباره‌شان توضیح بدهد.

  •  آقای حجازی، جمعه‌ شب خیلی‌ها چهره برافروخته شما را دیدند.

 من قصد ندارم حرفی بزنم.

  •  البته خیلی‌ها بازی را هم دیدند. استقلال نمایش ضعیفی داشت، قبول دارید؟

 به نظر شما باید از این شرایط راضی باشم؟ اگرچه معتقدم فوتبال برد و باخت دارد.

  • اما توقف در این دیدار، شما را تا مرز برکناری پیش برده.

 از برکناری چه کسی حرف می‌زنید، من؟

  • اظهارات فتح‌الله‌زاده بعد از بازی، گویا همین معنا را مخابره می‌کند. او تاکید کرده که تا نیم‌فصل بیشتر فرصت ندارید. آیا این باعث ناراحتی شما نمی‌شود؟

 اجازه بدهید حرف‌هایم را بعدا مطرح کنم. اما این مسائل برای من تازگی ندارد.

  •  منظورتان این است که مدیریت باشگاه از همان هفته‌های نخست نیز شما را تحت‌فشار قرار داده؟

 من از تحت‌فشار بودن حرف نزدم. قبلا گفته‌ام حالا هم که بابت نتایج تیم بسیار ناراحتم، تاکید می‌کنم که برای استقلال کیسه‌ای ندوخته‌ام و به دنبال منافع شخصی هم نیستم.

  •  یعنی اگر از شما بخواهند که از کادرفنی جدا شوید، این کار را انجام خواهید داد؟

 این سئوال را بارها جواب داده‌ام اما یک‌بار دیگر هم می‌گویم که همیشه آماده رفتن هستم.

  • آقای نفریه گفته‌اند شما باید پاسخگوی میلیون‌ها هوادار باشید.

 دیگر حرفی ندارم.

  • اما خیلی‌ها منتظر واکنش شما هستند. سکوت شما چندان جالب‌توجه نیست، قبول ندارید؟

دوشنبه حرف می‌زنم. از قول من بنویسید دوشنبه اتفاق می‌افتد.

 سرمربی استقلال که در گفت‌وگو با همشهری به آرامی پاسخگوی سئوالات بود، در واکنش به همه انتقادها سکوت خود را تداوم بخشید. عده‌ای در توضیح اتفاق روز دوشنبه معتقدند حجازی تا 2 روز دیگر برای ماندن یا جدایی از استقلال تصمیم نهایی‌اش را رسانه‌ای خواهد کرد. اگرچه استعفا از جانب خود او احتمال بعیدی است اما در همین حال برخی با اشاره به نشست فوری اعضای هیات‌مدیره، آن را در سرنوشت حجازی به شدت تاثیرگذار می‌دانند.

 در میانه گمانه‌زنی‌ها اما روز گذشته علی فتح‌الله‌زاده و حمید نفریه در جلسه‌ای مشترک راه‌حل‌های نهایی‌شان برای تصمیم‌گیری در قبال ناصر حجازی را مطرح کردند.

 این در حالی است که یک منبع آگاه به همشهری گفت: حجازی در جلسه‌ای ویژه با علی فتح‌الله‌زاده، درباره شرایط حساس و البته بحرانی استقلال به بحث و گفت‌وگو پرداخته است. البته هواداران سنتی امیر قلعه‌نویی سعی دارند این ملاقات را پایان محترمانه‌ای برای حضور حجازی در رأس کادرفنی استقلال به حساب بیاورند اما طبق آخرین اخبار، امیر قلعه‌نویی بیش از قبل به نیمکت استقلال نزدیک شده است.

کد خبر 35103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز