همشهری آنلاین: یک نفر دوستدار محیط زیست در شهرستان مرزی اشنویه در آذربایجان غربی ۳۹ قطعه کبک را پس از خریداری از شکارچیان در دامان طبیعت رها کرد.

دوستدار محیط زیست ۳۹ قطعه کبک را پس از خرید از شکارچیان رهاسازی کرد

به گزارش ايرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه روز شنبه گفت: این فرد خیر که از دوستداران پرندگان و محیط زیست این شهرستان به شمار می‌رود، با هزینه شخصی خود این کبک‌ها را که شکارچیان به صورت زنده صید می‌کنند، خریداری کرده و سپس آزاد می‌کند.

علیرضا بقالی اظهار کرد: این فرد که محمد زاهد محمدیان نام دارد پس از خريد این کبک‌ها از شکارچیان، آن‌ها را به مدت یک تا دو ماه در منزل نگه‌داری می‌کند تا توان پرواز کردن پیدا کنند.

وی اضافه کرد: این شخص به این شکل امسال 39 قطعه از این پرندگان را از اسارت شکارچیان خارج ساخته و به دامان طبيعت بازگردانده است.

بقالی افزود: وی روز گذشته نیز چهار قطعه کبک را که از شکارچیان خریداری و از آنها نگه‌داری کرده بود، با حضور جمعی از دوستداران محیط زیست در یکی از زیستگاه‌های طبیعی منطقه رهاسازی کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که عمل این فرد دوستدار طبیعت در عرصه زیست محیطی منجر به تغییر رفتار در افرادی که مشغول شکار غیرمجاز پرندگان هستند، شده و با بسط و گسترش این اقدامات فرهنگی شاخص‌های زیست محیطی این شهرستان ارتقاء پیدا کند.

شهرستان اشنویه در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشورهای عراق و ترکیه است و به علت شرایط کوهستانی و بکر، از جمله زیستگاه‌های مهم پرنده کبک در استان به شمار می‌رود.

اشنویه در 75 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

کد خبر 335289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha