یکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت شهروند بعد از بررسی طرح اصلاح بند یکم قسمت (ب) مصوبه ساماندهی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران برای همیشه در شهرداری تهران ماندگار شد.

به گزارش  مهر؛ علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این طرح اظهار داشت: چون در سالهای گذشته شهروند مورد تایید شورا نبوده نتوانستیم ذیحساب برای این شرکت تعیین کنیم. اما با پیشنهاد کمیسیون سلامت و خدمات شهری مصوب شد که این شرکت در مجموعه شهرداری باقی بماند.

وی تصریح کرد: در سالهای اخیر متقاضیان شهروند به دنبال زمین و سرمایه های فروشگاه های این شرکت بودند و برند شهروند قطعا با واگذاری این شرکت از بین می رفت بر این اساس شورا تصمیم گرفت تحت شرایطی شهروند زیرنظر شهرداری اداره شود.

علیرضا دبیر با اشاره به این شرایط بیان داشت: این شرکت موظف است فروشگاه ها را به گونه ای گسترش دهد که هزینه جدیدی به شهرداری تهران تحمیل نکند. از سوی دیگر شهروند باید از ایجاد هرگونه موسسه و شرکت جدید جلوگیری کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مدیران این شرکت موظف هستند در توسعه فروشگاه جدید مناطق و محلات کم برخوردار در اولویت قرار دهند و برای تعیین محل احداث فروشگاه محل میادین میوه و تره بار را در نظر گیرند.

  • فروشگاه های شهروند به بستر خرید مکانیزه مجهز شود

در ادامه سرخو اظهار کرد: در برنامه پنج ساله کنترل مدیریت حمل و نقل و ترافیک را در دستور کار قرار داده ایم. پیشنهاد می کنم فروشگاه های شهروند را موظف کنیم بستر خرید مکانیزه را در سراسر شهر فراهم کند و فضاهای مجازی از فروشگاه تعریف کند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می کنم بند دیگری هم اضافه کنیم که شهرداری حداکثر تا پایان سال جاری یا در طول سه ماه گزارش عملکرد این ماده واحده را به شورا ارائه کند.

ساعی نیز گفت: در حال حاضر خرید مجازی سه و نیم درصد فروش این شرکت است که البته امیدوارم این آمار بهتر شود.

وی افزود: دوستان در شهروند فضاهای لازم برای منطقه را پیدا می کنند و بعضی مواقع آن را در اختیار شهروند قرار نمی دهند. من از مناطق می خواهم همکاری کنند روی این نقاط مطالعه شده است و با صرف زمان و هزینه مکان یابی کرده اند.

  • تندگویان: واسطه های کالا در شهروند بیداد می کنند

تندگویان با تاکید بر اینکه واسطه های کالا در شهروند بیداد می کنند، گفت: میزان درآمد واقعی این شرکت مشخص نیست. شهروند باید امکان درآمدزایی واقعی اش را مشخص کند و بعد با درآمد فعلی اش مقایسه کنیم و ببینیم چقدر با آن فاصله داریم.

حکیمی پور نیز بیان داشت: واگذاری شهروند به صلاح شهر نیست. قانون هم مشخص کرده که شهرداری و شورا می تواند در امر تعادل در بازار نقش داشته باشد و در اینجا نباید چندان موضوع انتفاع را در نظر بگیریم.

دبیر با اشاره به پیشنهاد سرخو عنوان کرد: قرار نیست همه بندهای برنامه ۵ ساله را در اینجا تکرار کنیم. کمیسیون مربوطه در برنامه ۵ ساله مفاد زیادی را در این باره درج کرده اند و نیازی نیست همه این مفاد را دوباره در اینجا تکرار کنیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: شهروند یک بنگاه اقتصادی است و باید در درآمدهای پایدار به مدیریت شهری کمک کند. این شرکت به رفاه اجتماعی کمک می کند و با این مصوبه امنیت شغلی کارکنان این شرکت نیز تامین خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت ارائه اساسنامه شهروند به شورا اضافه کرد: ضروری است اساسنامه شرکت شهروند ظرف سه ماه برای بررسی به شورا ارائه شود. البته شهروند بر اساس متراژ و پرسنلی که دارد سود نمی دهد ولی دیدگاه باید در شهرداری و شورا اصلاح شود.

در پایان این طرح به همراه پیشنهادات مطرح شده به استثنا پیشنهاد افزایش بستر خرید مکانیزه به تصویب رسید.

کد خبر 319528

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha