جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

با گذشت ۲ هفته از کشتار شیعیان نیجریه توسط ارتش این کشور و در حالی‌که هنوز صدها نفر از این شیعیان در زندان بسر می‌برند و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست، دیروز شمال این کشور شاهد تظاهرات آرام شیعیان بود.

نیجریه

اين تظاهرات آرام در شهر كانو در شمال نيجريه با حضور صدها نفر از شيعيان برگزار شد. تجمع‌كنندگان درحالي‌كه تصاويري از شهداي حملات اخير ارتش نيجريه را در دست داشتند و اشك مي‌ريختند، خواستار رسيدگي به فاجعه اخير شدند. 2هفته پيش ارتش نيجريه با يورش به محل زندگي رهبر شيعيان نيجريه در شهر زاريا در شمال اين كشور، اعضاي خانواده او را كشتند و صدها نفر ديگر را به شهادت رساندند.

شيخ زكزاكي، رهبر شيعيان نيجريه بعد از چند روز مقاومت، توسط نظاميان مجروح و بازداشت شد. اين فاجعه با سكوت دولت‌هاي غربي مدعي حقوق بشر همراه بود. اما گروه‌هاي حقوق بشري مستقل بين‌المللي ضمن فاجعه خواندن آن خواستار رسيدگي قضايي در سطح بين‌المللي به اين موضوع شدند. دولت نيجريه ، شيعيان را به تلاش براي اقدام امنيتي عليه دولت متهم كرده‌است. اين درحاليست كه شيعيان نيجريه اساسا مسلح نيستند. شمار شهداي 2روز حمله ارتش نيجريه به شيعيان اين كشور تا 2هزار نفر گزارش شده‌است.

کد خبر 319288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha