همشهری آنلاین: ابراهیم موسی با ذکر جزئیات جدیدی از کشتار شیعیان در نیجریه گفت: نظامیان ارتش نیجریه پیکر تعدادی از قربانیان را با ریختن بنزین روی اجساد سوزاندند.

کشتار شیعیان در نیجریه

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه الاخبار، ابراهیم موسی، سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه با اشاره به حمله ارتش نیجریه به منزل شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی، بیان کرد: عربستان سعودی نقشی کلیدی در شعله‌ورکردن اختلافات میان دولت نیجریه و شیعیان این کشور دارد.

وی درباره حادثه اخیر کشتار شماری از شهروندان شیعی نیجریه و طرفداران علامه زکزاکی، گفت: ارتش نیجریه، شیعیان را به تلاش برای ترور فرمانده ستاد ارتش و حمل سلاح علیه مقامات متهم و به همین بهانه به شیعیان و طرفداران شیخ زکزاکی در شهر زاریا حمله کرد.

ابراهیم موسی تصریح کرد: جنبش اسلامی شیعیان نیجریه با وجود حوادث پیش‌‌آمده، به برافراشتن پرچم سفید (به نشانه آتش‌بس) در مقابل خونریزی ارتش پایبند است.

وی در ادامه رئیس‌جمهور نیجریه را مسئول جنایت سیاه کشتار شیعیان دانست و گفت: طرفداران شیخ ابراهیم زکزاکی همچنان بر آزادی وی اصرار دارند.

  • شیخ زکزاکی همچنان در بازداشت است

موسی درباره آخرین اطلاعات درباره شیخ ابراهیم زکزاکی، گفت: وی همچنین در بازداشت به سر می‌برد و مقامات نیجریه تا کنون با تلاش‌های ما برای دیدار با ایشان مخالفت کرده‌اند و هیئتی از شورای عالی ملی امور اسلامی نیجریه نیز از دادستان پلیس نیجریه خواستند که با شیخ زکزاکی صحبت کنند که این درخواست آن‌ها نیز با مخالفت مقامات مواجه شد.

  • سوزاندن جسد کشته‌شدگان حادثه «زاریا»

سخنگوی جنبش اسلامی شیعیان نیجریه در ادامه ارتش این کشور را به دفن دسته‌جمعی کشته‌شدگان حادثه «زاریا» و سوزاندن پیکر برخی از آنها متهم کرد و گفت: این مسئله تعیین آمار تعداد دقیق کشته‌شدگان را با مشکل مواجه کرده است، این در حالی است که تعداد کشته‌شدگان حادثه «زاریا» به بیش از هزار نفر می‌رسد.

ابراهیم موسی بیان کرد: جنبش اسلامی شیعیان نیجریه و پیروان اهل بیت (ع) در این کشور مورد هجوم شیوخ وهابیت که از سوی عربستان حمایت می‌شوند، قرار گرفته است و این مبلغان وهابی از دولت نیجریه خواسته‌اند که جنبش شیعیان این کشور را نابود کند و آن‌ها همچنین زمینه را برای کشتار اخیر شیعیان فراهم کردند.

  • همراهی عناصر امنیتی اسرائیل با ارتش در شنبه سیاه

وی در ادامه اظهار داشت: برخی از افراد سفیدپوستی که در شنبه سیاه کشتار شیعیان در «زاریا» ارتش را همراهی کردند، عناصر امنیتی اسرائیل بودند.

موسی به حمایت آل‌سعود از نیجریه اشاره کرد و گفت: 19 تن از حاکمان ایالت‌های مختلف نیجریه، اقدام ارتش در کشتار و قتل‌عام شیعیان را تأیید کردند.

سخنگوی جنبش اسلامی شیعیان نیجریه در پایان، ادعای حمل سلاح توسط شیعیان را رد کرد و گفت: این اتهامات از سوی گروه‌های وهابی صهیونیستی در نیجریه مطرح می‌شود.

در حمله روز شنبه، 21 آذر ماه، نیروهای ارتش نیجریه به منزل شخصی شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه در منطقه «گیسلو» در شهر «زاریا» در ایالت «کادونا» نیجریه، شماری از شهروندان شیعی از جمله چندین نفر از نزدیکان شیخ زکزاکی به شهادت رسیدند. برخی رسانه‌ها آمار کشتار شیعیان را بیش از هزار تن عنوان کرده‌اند.

کد خبر 319793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha