دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهور آمریکا دوشنبه شب سوم سپتامبر(12 شهریور) در دیدار با مقامات عراق با تأکید بر حمایت از روند کنونی سیاسی در عراق اظهار داشت: باید در این برهه از تاریخ عراق از المالکی حمایت کرد.

بوش که برای دیدار با مقامات عالی‌رتبه نظامی و تنی چند از مقامات سیاسی عراق در استان الانبار این کشور به‌سر می‌برد بر حمایت خود از دولت المالکی تأکید کرد.

به گزارش ایرنا از بغداد، جرج بوش دوشنبه شب با جلال طالبانی رئیس‌جمهور عراق، طارق الهاشمی معاون ریاست‌جمهور و نوری المالکی نخست‌وزیر عراق دیدار و گفتگو داشت.

جرج بوش در این دیدارها روند توافق میان گروه‌های مختلف عراق را رو به پیشرفت و ارزشمند توصیف کرد.

در این دیدارها همچنین رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به وضعیت استان الانبار عراق برای کاهش مقطعی نیروهای این کشور در غرب عراق اظهار امیدواری کرد.

وی افزود: احساس می‌کنم با توجه به وضعیت امنیتی عراق رفته رفته بر لزوم حضور پر تعداد نیروهای آمریکایی برای اداره وضعیت امنیتی این کشور کاسته می‌شود.

وی از مسئله الانبار به عنوان تجربه‌ای موفق یاد کرد و گفت: وضعیت الانبار به گونه‌ای در حال پیشرفت است که به نظر می‌رسد وقت آن رسیده‌است تا میزان نیروهای آمریکایی در استان کاهش یابد.

وی در عین حال ادامه وضعیت فعلی را منوط به حمایت از دولت نوری المالکی دانست و از ارایه هرگونه توضیحی در خصوص نحوه و میزان کاهش نیروهای آمریکایی خودداری کرد.

کد خبر 30541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز