دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: حزب منحله بعث از بازگشت مجدد ایاد علاوی، نخست‌وزیر سابق عراق به قدرت و جایگزینی دولتی جدید به جای دولت نوری مالکی،‌ نخست‌وزیر حمایت می‌کند.

هفته‌نامه آمریکایی تایم روز گذشته در جدیدترین شماره خود همزمان با انتشار خبرهایی مبنی بر تلاش برخی گروه‌های عراقی برای بازگرداندن علاوی به قدرت از زمزمه‌هایی خبر داد که از حمایت حزب بعث عراق از نخست‌وزیر سابق این کشور حکایت دارد.

پل برمر حاکم امریکایی عراق پس از سقوط صدام، علاوی را  به سمت نخست وزیری عراق منصوب کرد.

ابوحلا، سخنگوی حزب منحله بعث عراق در مصاحبه‌ای با تایم تایید کرده به اعتقاد بعثی‌ها در شرایط فعلی علاوی بهترین فرد برای تصدی عنوان نخست‌وزیری عراق است.

ابوحلا در این مصاحبه گفت: امیدوار هستیم علاوی پس از به قدرت رسیدن از بازگشت مجدد حزب بعث به عرصه سیاسی عراق حمایت کند.

وی افزود: عزت الدوری که بعد از مرگ صدام به ریاست حزب بعث رسیده تمایل زیادی برای همکاری با علاوی دارد و دلیل ما برای همکاری با علاوی این است که ما این شخص را به عنوان یک میهن پرست و ملی گرای واقعی قبول داریم.

سخنگوی حزب منحله بعث ادعا دارد اگرچه بعثی‌ها با برخی از سیاست‌های علاوی در زمانی که او رئیس دولت انتقالی عراق در سال 2004 میلادی بود موافق نبودند اما آنان شک ندارند که علاوی در‌صدد برآوردن خواسته‌های ملت عراق است.

بر اساس اظهارات ابوحلا نمایندگان حزب بعث تاکنون چندین بار با علاوی دیدار داشته‌اند که در این دیدارها علاوی را شخصی صادق و خارج از تعصبات معمول یافته‌اند. چندی پیش خود علاوی نیز به ارتباط با حزب بعث اعتراف کرده بود و این در حالی است که علاوی در زمان حکومت حزب بعث در عراق به خارج تبعید شده بود.

سلاح برای 12 هزار سنی عراقی

به گزارش ایلاف، احمد چلبی، رئیس کنگره ملی و معاون سابق نخست‌وزیر عراق اعلام کرد آمریکا با نادیده گرفتن مخالفت دولت بغداد 12 هزار تن از عشایر سنی عراق را مسلح کرده است.

چلبی در دیدار با عراقی‌های مقیم لندن گفت: تعداد این افراد به استعداد یک تیپ نظامی و فرمانده آنان یکی از افسران گارد ریاست جمهوری رژیم صدام است.

وی افزود: افرادی که مسلح شده‌اند از عشایر سنی هستند که در اطراف بغداد سکونت دارند.

کد خبر 30523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز