سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

ناصر امانی: در خبرها آمده بود که وزارت خارجه آمریکا در نظر دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمانهای به اصطلاح تروریستی قرار دهد.

هر چند هنوز هیچ منبع رسمی در آمریکا در مورد تأیید یا تکذیب این خبر سخن نگفته است اما این موضوع از جهاتی چند قابل تأمل است:

1. برای اولین بار در دیپلماسی رسمی و علنی جهان، بخشی از نیروی دفاعی و رسمی یک کشور با چنین اتهامی مواجه می‌گردد، اگر فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریسم که هر سال وزارت خارجه آمریکا منتشر می‌کند را مرور کنیم، اغلب آنها سازمان‌های گمنام و مخفی و غیرعلنی (به جز حماس و حزب‌الله که قرار گرفتن آنها در این فهرست دلایل کاملاً سیاسی دارد) هستند که جایگاهی در روابط رسمی سیاسی کشور مربوط ندارند و عموماً‌ نیز به عنوان اپوزیسیون نظام سیاسی کشورشان شناخته می‌شوند.

2. قراردادن نام مقدس و پرافتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار نام این نوع گروه‌ها از هیچ منظری قابل توجیه نبوده و پذیرش افکار عمومی جهانی  را نخواهد داشت، زیرا سپاه یک سازمان رسمی و آشکار و حافظ و نگهبان کشور و انقلاب و نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران بوده و عمر پربرکت و بالنده آن به فداکاری و ایثار برای دفع تجاوزات داخلی و خارجی مزین می‌باشد.

3. این که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک الگوی موفق از یک ارتش مکتبی و مردمی از طرف ملت‌های در بند نظام سلطه یا اشغال شده مورد توجه قرار گرفته و تاکتیک‌های رزمی سپاه در دفاع مقدس برای انهدام ارتش منحل شده بعثی مورد استفاده آنان قرار می‌گیرد، نمی‌تواند دلیل و مستندی برای این اتهام قرار گیرد.

4. چنانچه این اتهام از طرف دولت آمریکا جنبه رسمی و قطعی به خود گیرد بزرگترین اشتباه (مثل سایر خطاهای سیاسی آمریکا) در مسئله تروریسم از طرف پرچمدار و مدعی جهانی مبارزه با آن خواهد بود زیرا درخشندگی و پاکیزگی سپاه باعث می‌شود تا سایر سازمان‌هایی که در فهرست آمریکا قرار دارند و وجدان عمومی جهان نیز آنان را به عنوان تروریست پذیرفته است(نظیر سازمان القاعده و منافقین) به شکلی تطهیر شوند و این عنوان جایگاه تنفر و انزجار جهانی خود را از دست بدهد.

5. جدا از ملاحظات سیاسی و دیپلماسی، این سنت قطعی الهی است که در قرآن کریم وعده داده شده است که یریدون لیطفئوا نورالله  بافواههم و الله متم نوره و لو کره الکافرون.

کد خبر 29498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز