همشهری آنلاین: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تمامی مقامات ارشد حماس را از مناسب حکومتی برکنار کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، سال گذشته در پی تفاهم حماس و فتح، محمود عباس بسیاری از چهر‌هایی برجسته حماس را به مناصب مهم حکومتی گمارد اما با تیره شدن روابط این دو جریان سیاسی در فلسطین و اعلام انحلال دولت هنیه از سوی عباس، تمامی این انتصاب‌ها را لغو کرد.

در این خصوص دفتر محمود عباس اعلام کرد که اگر چه احتمالا برخی از اعضای حماس در لیست 175هزار نفری پرداخت حقوق باقی می‌مانند اما تمامی مقامات برجسته این جنبش از برکنار شدند.

به گزارش ایسنا در واکنش به این اقدام رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، احمد بهار رییس موقت پارلمان فلسطین، امروز (شنبه27 مرداد) در کنفرانس خبری این اقدام را غیر قانونی خواند.

پس از توافق حماس و فتح در فوریه سال جاری برای تشکیل یک دولت مشترک، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان به 200 تن از اعضای حماس پست‌های برجسته‌ای در وزارت‌خانه‌های دولتی فلسطین ارایه کرد، اما عباس جمعه شب طی حکمی تمامی این انتصاب‌ها را بی‌اعتبار خواند.

در همین حال؛‌ هنیه، آمریکا، اسراییل و برخی گروه‌های فلسطینی را مسئول بستن گذرگاه‌های غزه دانست.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی الجزیره، اسماعیل هنیه نخست‌وزیر دولت برکنار شده‌ فلسطین، پس از برگزاری نماز جمعه در غزه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک جنگ فراگیر علیه مردم فلسطین به ویژه ساکنان نوار غزه آغاز شده است.

وی با اشاره به بستن گذرگاه‌های غزه، این امر را نتیجه موضع‌گیری‌های برخی از احزاب سیاسی فلسطین در کنار آمریکا و اسراییل دانست.

کد خبر 29222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز