جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

۲ جوان که برای سرقت از یک پیرمرد تنها وارد خانه او شده بودند وقتی او را به قتل رساندند با صحنه‌سازی پا به فرار گذاشتند.

متهم

آنها اما چند روز بعد براي سرقت گاوصندوق به محل جنايت بازگشتند و همين سرقت دستشان را رو كرد. حدود ساعت 11نيمه شب 14خرداد سال گذشته وقتي همسايه‌ها در تماس با آتش‌نشاني تهران خبر از آتش‌سوزي واحد شماره2 يك مجتمع مسكوني در خيابان قيطريه دادند، كسي خبر نداشت پشت شعله‌هاي آتش راز جنايتي پنهان است. آتش‌نشانان همراه با مأموران كلانتري تجريش راهي محل حادثه شدند و پس از اطفاي حريق، قدم به داخل آپارتمان گذاشتند.

آنجا بود كه با جسد پيرمردي 70ساله به نام مهدي روبه‌رو شدند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه مهدي از سال‌ها پيش و پس از مرگ همسرش در اين آپارتمان تنها زندگي مي‌كرد و فرزندانش براي او يك خدمتكار استخدام كرده بودند تا كارهاي خانه و پرستاري از پيرمرد را انجام دهد. از سوي ديگر فرزندان مهدي وقتي در جريان مرگ پدرشان قرار گرفتند و راهي محل حادثه شدند به مأموران گفتند كه پدرشان با هيچ فردي مشكل يا اختلاف شخصي و يا مالي نداشته است و چون احتمال مي‌دهند كه مرگ او يك حادثه بوده است، از كسي شكايتي ندارند.

آنها همچنين گفتند كه از خانه پدرشان هيچ سرقتي صورت نگرفته و حتي گاوصندوق حاوي پول‌ها و اسناد و مدارك بانكي و طلاهاي پيرمرد نيز سرجايش است. با اين حال وقتي جسد مقتول به پزشكي قانوني منتقل شد متخصصان در جريان بررسي‌هاي انجام شده پي به راز مهمي بردند. اينكه مرگ پيرمرد به‌دليل انسداد شريان تنفسي او بوده نه آتش‌سوزي. اين يعني پيرمرد قبل از آتش‌سوزي از سوي فرد يا افرادي خفه شده است.

  • ردپاي يك آشنا

با اين نظريه، پرونده به دستور بازپرس شعبه 5 دادسراي جنايي تهران در اختيار اداره دهم آگاهي قرار گرفت و تيمي از كارآگاهان جنايي براي كشف راز قتل مرد سالخورده وارد عمل شدند.آنها براي يافتن سرنخي در اين پرونده راهي محل جنايت شدند. پلمب در آپارتمان مقتول باز شده بود و همين مسئله شك مأموران را برانگيخت. آنها در بازرسي داخل خانه مقتول متوجه شدند كه گاوصندوقي كه حاوي اسناد و مدارك بانكي و طلاهاي مقتول بود سرقت شده است. اين در حالي بود كه براساس صورتجلسه‌ تنظيم شده از سوي كلانتري در هنگام پلمب خانه، گاوصندوق داخل يكي از اتاق‌ها بود. مأموران شكي نداشتند كه گاوصندوق از سوي يك فرد آشنا سرقت شده است.

چرا كه در آپارتمان تخريب نشده بود و سارقان با در اختيار داشتن كليد وارد آنجا شده بودند. در ادامه، كارآگاهان تحقيقات خود را روي حساب‌هاي بانكي مقتول متمركز كردند و متوجه شدند كه پس از مرگ پيرمرد در چندين مرحله از حساب‌هاي بانكي او مبالغ ميليوني برداشت شده است. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه تمامي اين مبالغ با جعل امضاي مقتول برداشت شده است. مأموران در اين مرحله راهي بانك‌هايي شدند كه فرد ناشناس در آنجا از حساب مقتول برداشت كرده بود.

بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته، تصويري از چهره فرد برداشت‌كننده در اختيار پليس قرار داد. فرزندان مقتول وقتي اين تصوير را ديدند، او را شناختند و گفتند كه فرد ناشناس كسي نيست جز پسر خدمتكار پدرشان به نام احسان. آنها مدعي شدند كه احسان گاهي اوقات به‌عنوان راننده پدرشان را براي انجام كارهاي اداري و بانكي به سطح شهر مي‌برد.

با شناسايي جوان 30ساله مشخص شد كه اين مرد از مجرمان سابقه‌دار منطقه پيروزي است كه تا‌كنون چندين بار به جرم زورگيري دستگير شده است. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه او مدتي قبل نيز به جرم زورگيري از سوي پليس دستگير شده و هم‌اكنون در بازداشتگاه پايگاه ششم آگاهي به‌سر مي‌برد.

  • اعتراف به جنايت

احسان پس از انتقال به اداره دهم آگاهي به قتل پيرمرد و سرقت گاوصندوق او اعتراف كرد. وي گفت: سرقت را با همدستي يكي از دوستانم به نام عباس انجام دادم. من از قبل مي‌دانستم كه مقتول تنها زندگي مي‌كند و پول زيادي در خانه‌اش نگهداري مي‌كند. شب حادثه همراه عباس به خانه پيرمرد رفتيم. مقتول مرا كاملا مي‌شناخت و به همين دليل درخانه را باز كرد.

من و عباس وارد شديم. ما با اسلحه تقلبي شروع به تهديد او كرديم تا رمز گاو صندوقش را به ما بدهد اما او مقاومت مي‌كرد. ما هم با نوارچسب دست و پاي او را بستيم و شكنجه‌اش كرديم تا بتوانيم رمز گاو صندوق را از وي بگيريم اما او همچنان مقاومت مي‌كرد. او مدام فرياد مي‌زد و براي همين دهان و گلويش را هم با نوار چسب بستيم اما پس از چند دقيقه متوجه شديم كه او نفس نمي‌كشد. وقتي مطمئن شديم كه جانش را از دست داده، تصميم گرفتيم مرگ او را عادي جلوه دهيم.

ما هيچ‌گونه سرقتي از داخل خانه انجام نداديم و تنها كليدهاي آپارتمان را برداشتيم. در زمان خروج از خانه، شير گاز را باز كرديم تا با ايجاد انفجار و آتش‌سوزي مانع از كشف حقيقت شويم. چند روز پس از آن هم به محل جنايت برگشتيم و گاوصندوق را به سرقت برديم و از آنجا گريختيم. با اعترافات احسان، همدست او نيز در يك عمليات ضربتي دستگير شد. سرهنگ حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: عباس پس از مواجهه حضوري با احسان همه اعترافات او را تأييد كرد و هر دو متهم با صدور قرار بازداشت موقت راهي بازداشتگاه شدند.

کد خبر 291045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha