سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

گروه سیاسی: خبرگزاری جمهوری اسلامی‌از وجود یک تونل مخفی در زیر زمین سفارت انگلیس در تهران خبر داد.

ایرنا در خبری به نقل از فردی که وی را یک همکار سفارت انگلیس معرفی کرد، فاش ساخت: سفارتخانه مذکور از طریق تونلی که از طریق زیر زمین به این سفارتخانه راه داشته اقدام به انتقال جاسوس‌ها و زنان بدکاره به داخل این سفارتخانه می‌کرده است.

این خبرگزاری همچنین از یک مقام امنیتی نظامی‌که خواست نامش فاش نشود نیز نقل می‌کند که این تونل در پی گود برداری‌هایی در محل خانه فرش ایران و کوچه مقابل سفارت انگلیس در خیابان فردوسی کشف شده است.

باشگاه خبرنگاران نیز در گفت‌وگو با یک منبع مطلع اعلام کرد: در پی گود برداری اخیر ساختمان خانه فرش ایران، کوچه‌های مقابل سفارت انگلیس در خیابان فردوسی تهران، کارگران به یک تونل عظیم برخورد کرده‌اند که این تونل به سفارت انگلستان منتهی می‌شد.

وی همچنین به باشگاه خبرنگاران گفته است که یک وبلاگ‌نویس که قبلاً از کارکنان سفارت انگلیس بوده است، در وبلاگ شخصی خود نوشته که سفارت از این تونل‌ها برای ورود و خروج برخی افراد خاص مرتبط با سفارت استفاده می‌کند.

این منبع خبری همچنین بر اساس شنیده‌ها اعلام کرد که این موضوع در کمیسیون امنیت ملی نیز در حال بررسی است.

در پی اعلام این خبر، حمیدرضا حاجی بابایی و حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با همشهری ضمن اظهار بی اطلاعی از وجود چنین تونلی، طرح این موضوع در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را تکذیب کردند.

با وجود اظهار بی اطلاعی نمایندگان، یک عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به همشهری گفت: چندی پیش گزارشی شفاهی از سوی یکی از مقامات نظامی‌در کمیسیون امنیت ملی در این باره مطرح شد که قرار شد این گزارش به صورت مکتوب ارائه شود.

وی که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد:‌ دراین گزارش هیچ اشاره‌ای به نوع استفاده از این تونل نشده است.  تا لحظه انتشار این گزارش، پیگیری‌های خبرنگار همشهری برای کسب اطلاع از صحت این خبر و واکنش وزارت خارجه دراین باره بی‌نتیجه ماند.

در همین حال جلال‌الدین بصام مدیر عامل شرکت فرش هم در گفت‌وگو با فارس  اعلام کرد: تونل منتهی به سفارت انگلستان که در محل نمایشگاه این شرکت در خیابان فردوسی کشف شده، چهار سال پیش مسدود شده است.

کد خبر 28462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز