سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

گروه شهری: سهمیه بنزین گردشگری قطعی شده است ولی اجرایی شدن آن بستگی به امکانات نرم‌افزاری و برنامه مورداستفاده در سهمیه‌بندی بنزین دارد.

اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر تأکید کرد: تفاهم‌نامه‌ای نیز در این زمینه بین سازمان ما و ستاد اجرایی تبصره 13 بودجه تنظیم شده و قرار است به امضا برسد و در حال حاضر نیز در حال تبادل اطلاعات سوختگیری با این ستاد هستیم و حتی سهمیه گردشگری را بنا به شرایط اقلیمی فصل‌بندی هم کرده‌ایم.

این معاون رئیس‌جمهور در حالی در ششمین نشست رسانه‌ای دوره مدیریت خود در جمع خبرنگاران حاضر شده بود که 14 تن از معاونان خود و مدیران ارشد این سازمان نیز او را همراهی می‌کردند با این حال تنها 5 پرسش از سؤالات خبرنگاران را پاسخ دادند.

رحیم مشایی در این جلسه در مورد وضعیت سهمیه‌بندی بنزین توضیح داد: وظیفه من این بود که نزد رئیس‌جمهور بروم و با دلیل و مدرک اعلام کنم که سهمیه‌بندی بنزین موجب رکود گردشگری شده و مجوز اعطای بنزین به گردشگران و مسافران را بگیریم. این کار را کرده‌ایم اما چگونه سهم بنزین گردشگر را در خیل 5-6 میلیونی خودروها به خودروی او برسانیم نیازمند برنامه‌ریزی است.

معاون رئیس‌جمهور در حالی بر قطعی‌شدن سهمیه بنزین ویژه گردشگری تأکید کرد که 48 روز از شروع تعطیلات و فصل تابستان سپری شده و به سبب مقارن شدن ماه مبارک رمضان با دهه آخر شهریور فرصت اندکی برای استفاده از فراغت تابستانی باقی مانده است.

رحیم مشایی همچنین در این جلسه در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد سرنوشت لوح‌های ایرانی به امانت سپرده شده نزد دانشگاه شیکاگو تأکید کرد: وظیفه ما این است که از یک طرف الواح را مدیریت شده به کشور بازگردانیم و از سوی دیگر دادگاه فدرالی که برگزارکننده این ماجراست را به رسمیت نشناسیم.

وی در این باره تصریح کرد: به این موضوع هم توجه کنید که دادگاه موردنظر مستند حقوقی لازم را برای حراج این لوح‌ها ندارد و اگر چنین حکمی بدهد نمی‌تواند پاسخگوی تبعات آن باشد وگرنه خیلی زودتر از این زمان چنین کرده بودند. اوایل مرداد ماه امسال دومین جلسه دادگاه در مورد لوح‌های ایرانی مربوط به عصر هخامنشی برگزار ولی برای انجام تحقیقات بیشتر تجدید وقت شده است.

رحیم مشایی در مورد آزادسازی سواحل شمال نیز به توضیح ماجرا پرداخت و گفت: بحث آزادسازی سواحل دستور رئیس‌جمهور در سفرهای استانی است و با بحث خروج ویلاهای دولتی از تصدی سازمان‌های ذیربط که در تبصره‌ای از بودجه آمده متفاوت است.

وی در این باره تأکید کرد: ما تا پایان سال 1386 فرصت داشتیم تا این کار را عملیاتی کنیم و با توجه به فصل سفرها و مؤلفه‌هایی از این دست کار را شروع کرده‌ایم و تاکنون 17 مجموعه ویلا را تحویل گرفته‌ایم که معادل 70 درصد ظرفیت موردنظر بوده که در این مدت 4 هزار و 126 نفر هم از آنها استفاده کرده‌اند.

رحیم مشایی در این باره تصریح کرد: هدف رئیس‌جمهور از این کار عام کردن استفاده از ویلاهای دولتی بوده زیرا این مجموعه‌ها صرفاً برای مدیران خدمات می‌دادند ولی قرار نبوده با آن تحول خاصی در عرصه گردشگری ایجاد کند.

معاون رئیس‌جمهور در جلسه با خبرنگاران تلاش کرد سخنرانی نکند و از همان ابتدا زمان را در اختیار خبرنگاران قرارداد و گفت ما بعد از دو سال توانسته‌ایم اینک از راه‌های فرعی وارد شاهراه و بزرگراه گردشگری و میراث فرهنگی شویم و در حالی که تاکنون یارانه‌ای برای گردشگری وجود نداشت ما توانسته‌ایم چنین فرصتی را به وجود آوریم.

کد خبر 28454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز