گروه شهری: پس از گذشت 3 هفته از آغاز سهمیه‌بندی بنزین، گزارش‌های مراکز پایش ترافیک تهران حکایت از کاهش 8.5 درصدی ترافیک تهران دارند.

پایگاه کنترل هوشمند مرکزی خودروهای شهر تهران با بررسی 15 تقاطع مهم و اصلی شهر تهران طی سه هفته پس از آغاز سهمیه‌بندی بنزین خبر از کاهش 8.5 درصدی ترافیک در این نقاط می‌دهد.

به گزارش فارس بر اساس اطلاعات پایگاه کنترل هوشمند مرکزی خودروهای شهر تهران (scats) مستقر در مرکز نظارت و کنترل ترافیک شهرداری تهران در خصوص آخرین نتایج به دست آمده از تاثیر سهمیه بندی بنزین بر ترافیک شهر تهران، میانگین کاهش حجم ترافیک در ساعات اوج صبحگاهی 7درصد، میانگین کاهش حجم ترافیک ساعات اوج عصرگاهی 6درصد، و میانگین کاهش ترافیک روزانه 8.5 درصد بوده است.

بیشترین میزان کاهش حجم ترافیک مربوط به ساعت اوج صبحگاهی، جمعه‌ها و بیشترین میزان کاهش حجم ترافیک مربوط به ساعات اوج عصرگاهی نیز در روزهای جمعه  بوده است.

البته همزمان با سهمیه‌بندی بنزین، تعطیلی مراکز آموزشی و مسافرت‌های تابستانی همچون تابستان هر سال در کاهش ترافیک نیز موثر بوده است.

ورود اتوبوس‌های خارجی

از سوی دیگر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود اتوبوس‌های خارجی به ناوگان اتوبوسرانی تا اوایل مهرماه خبر داد.[جزئیات بیشتر]

افزایش سرعت اتوبوس‌ها

همچنین حسن مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره تمهیداتی برای تجهیز حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده گفت: قرار بود 6500 دستگاه اتوبوس که از ظرفیت داخلی تهیه می‌شود وارد چرخه حمل و نقل شود که از این تعداد 1800 دستگاه وارد شده و قرار است تا این ظرفیت، 6000 دستگاه دیگر افزایش یابد که به این منظور باید اتوبوس‌هایی از خارج از کشور نیز خریداری شده تا مشکلات ترافیکی اول مهرماه حل شود.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، سرعت اتوبوس‌ها در شهر تهران از 17 کیلومتر به 30 کیلومتر ارتقا یافته است، اما یکی از ضعف‌های موجود درحال حاضر جایگزین نشدن ون به جای تاکسی است که مجلس این مسئله را به شدت دنبال می‌کند.

در این بین خسرو دانشجو عضوکمیسیون عمران شورای اسلامی ‌شهر تهران در مصاحبه با همشهری ازجلسه مشترک اعضای شورای شهربا معاون حمل‌ونقل ترافیک در یکشنبه گذشته سخن گفت که درآن جلسه ضمن ارائه گزارش ازسوی این معاونت به بررسی مسایل مربوط به حمل ونقل عمومی‌پرداخته شد.

وی ادامه داد: درجلسه اخیر،ضمن تایید افزایش تقاضای سفرهمزمان با شروع سال تحصیلی ازشهرداری تهران ومعاونت حمل ونقل ترافیک به عنوان متولی مستقیم این امرخواسته شد برنامه ریزی‌های لازم به منظوراستفاده بهینه ازناوگان اتوبوس رانی، تاکسی‌رانی ومتروبه عنوان ابزاردراختیارشهرداری را صورت داده واین طورنباشد که خدای ناکرده مسئولیت ازدوش کسی برداشته شود.

عضو کمیسیون عمران شورای شهرگفت:‌ بادرنظرگرفتن اینکه روزانه به طورمتوسط 1200 دستگاه اتوبوس به دلیل نبود راننده، نیازبه تعمیر و یا تعویض قطعات یدکی ازچرخه خدمات‌رسانی خارج می‌شود درهمان جلسه اعلام شد با برنامه‌ریزی لازم روزانه 800 تا 900 دستگاه از اینها قابل برگشت به چرخه خدمت‌رسانی‌است.

کد خبر 27198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز