همشهری آنلاین: رییس سازمان حج و زیارت، از آغاز فعالیت سامانه پذیرش زائران برای اعزام به عتبات در ایام اربعین حسینی(ع) خبر داد و گفت: متقاضیان می توانند از طریق این سامانه، ظرف ۴۸ ساعت ویزای خود را دریافت کنند.

به گزارش ايرنا، «سعید اوحدی» ؛ توضیح داد: متاسفانه یکی از دفاتر زیارتی با سفارت عراق تبانی کرده و صدور ویزا را به انحصار خود درآورده بود، بطوریکه کنسولگری عراق به سایر دفاتر زیارتی ویزا نمی‌داد.

وی گفت: بر اساس جلسه ای که با سفارت عراق و با هماهنگی وزارت امور خارجه داشتیم، قرار شد از امروز-8آذر- سه هزار برچسب ویزا در اختیار دو هزار دفتر زیارتی قرار گیرد.

رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: وقتی دفتر زیارتی که ویزا را به انحصار خود درآورده بود با این وضعیت روبرو شد، پیامک‌هایی را به مردم زده و موجب تجمع مردم در مقابل سفارت عراق در تهران شد.

اوحدی افزود: در نهایت، سفارت عراق اشتباه خود را پذیرفت و اعلام کرد که باید از همان ابتدا با سامانه ساماندهی زائران عتبات همکاری می کردند.

رییس سازمان حج و زیارت گفت هفته گذشته در روز چهار هزار ویزا در اختیار متقاضیان قرار می گرفت، اما از امروز روزانه 40 هزار ویزا صادر می‌شود.

وی توضیح داد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، قرار شد سفارت عراق ویزا انفرادی صادر نکند و تمامی ویزاها به صورت جمعی صادر خواهد شد.

اوحدی گفت: سامانه پذیرش زائران عتبات در ایام اربعین حسینی(ع) از هم اکنون آماده پذیرش متقاضیان است و نیازی به مراجعه حضوری افراد به سفارت عراق برای اخذ ویزا نیست، زیرا برچسب‌های ویزا در اختیار دو هزار دفتر زیارتی مجاز قرار گرفته و ویزای متقاضیان از طریق سامانه ظرف 48 ساعت صادر می‌شود.

کد خبر 279488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha