دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

اصغر اصغری: نمایشگاه پرمخاطب قرآن کریم برای نخستین بار در باغ موزه دفاع‌مقدس برگزار می‌شود. امسال هم جدید‌ترین محصولات قرآنی در زمینه‌های مکتوب، رسانه‌ای و دیجیتال به همراه بخش بین‌الملل عرضه خواهد شد.

نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

 اين نخستين بار است كه شهرداري تهران به‌صورت مستقيم در برگزاري هر چه باشكوه‌تر نمايشگاه قرآن با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همكاري مي‌كند. اگر علاقه‌مند هستيد تا با سبك زندگي قرآني آشنا شويد، قرآن را به وسيله بازي و سرگرمي‌هاي تخصصي به كودكانتان آموزش دهيد و آنها را به سمت معارف اسلامي سوق دهيد يا شناخت بهتري نسبت به مسائل قرآني پيدا كنيد فرصت حضور در نمايشگاه قرآن امسال را غنيمت بشماريد. علاوه بر اينكه مي‌توانيد بيشتر محصولات قرآني را با تخفيف‌هاي ويژه خريداري كنيد.

تعداد غرفه‌ها
نماي كلي نمايشگاه

بيست ودومين نمايشگاه بين‌المللي قرآن به‌صورت شكل «U»، ساختمان اصلي باغ موزه دفاع‌مقدس را در آغوش گرفته است. از سمت ورودي شمالي نمايشگاه كه وارد شويد با سالن‌هاي مختلف و غرفه‌هاي متنوع آنها روبه‌رو مي‌شويد. امسال ۱۸ مؤسسه مربوط به بخش دولتي و ۳۵ مؤسسه نيز در بخش مردمي جديد‌ترين محصولات قرآني‌شان را به علاقه‌مندان ارائه مي‌كنند. همچنين حضور ۱۱ كميته در ستاد اجرايي نمايشگاه باعث شده تا روند شكل‌گيري و پيشروي برنامه‌ها با سهولت بيشتري انجام شود. اين براي نخستين بار است كه شهرداري تهران و وزارت ارشاد در برگزاري نمايشگاه قرآن به‌صورت جدي همكاري دارند. همچنين تعداد غرفه‌هاي امسال ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است. نمايشگاه از ساعت ۱۸ تا ۲۴ و تا پايان روز ۲۲‌تيرماه يا همان نيمه‌ماه رمضان پذيراي علاقه‌مندان خواهد بود.

بخش خارجي
اينجا بخش بين‌الملل است

ترويج فرهنگ قرآني در سطح بين‌الملل و نيز ايجاد زمينه گسترش همكاري‌هاي فرهنگي و قرآني بين‌المللي يكي از سياست‌هاي اصلي برگزاري نمايشگاه بين‌المللي قرآن است. امسال ۴۲ كشور جديد‌ترين كتاب‌ها و محصولات قرآني‌شان را به نمايشگاه تهران آورده‌اند كه از ميان آنها مي‌توان به كانادا، آلمان، اسپانيا، سوريه، لبنان، اتريش، آمريكا، انگليس، ژاپن، عربستان، كويت، عراق، هلند، تركيه و فرانسه اشاره كرد. بخش بين‌الملل نمايشگاه با اختصاص ۹۰ غرفه در قسمت غربي باغ موزه قرار دارد. مهمان‌هاي اين بخش نيز شامل رؤسا و اساتيد دانشگاهي، مترجمان و مفسران قرآن، مدرسان و مسئولان عالي رتبه نهادهاي وابسته به قرآن در كشورهاي ديگر هستند. نكته مهم اينكه بخش بين‌الملل نمايشگاه تنها به‌مدت ۱۰روز و تا پايان پانزدهم تيرماه به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.

بخش رسانه‌ها
همراه با همشهري آيه

امسال رسانه‌هاي مكتوب و ديجيتال هم حضور فعالي در نمايشگاه بيست‌ودوم دارند. آنها با اختصاص 2 بخش كامل و مجزا به‌دنبال عرضه جديد‌ترين فناوري‌ها و محصولات خود در دنياي پرنور قرآني هستند. حضور «همشهري آيه»، نشريه تخصصي حوزه قرآن و سبك زندگي مؤسسه همشهري در بخش رسانه‌هاي نمايشگاه با استقبال علاقه‌مندان روبه‌رو بوده است. شما مي‌توانيد نسخه‌هاي پيشين، سي‌دي‌هاي آموزشي و تلاوت و توفيق ديدار با چهره‌هاي معروف قرآني را در غرفه همشهري آيه به‌دست بياوريد. در بخش ديجيتال هم معرفي نرم‌افزارهاي رسانه‌اي حوزه قرآن و عترت، معرفي برنامه‌هاي كاربردي رسانه‌هاي هوشمند، معرفي بازي‌ها و سرگرمي‌هاي قرآني براي كودكان و نوجوانان، معرفي پايگاه‌هاي اينترنتي حوزه قرآني و در ‌‌نهايت معرفي نرم‌افزار و پايگاه‌هاي مرتبط با سبك زندگي قرآني صورت مي‌گيرد.

بخش نشست‌ها
از نشست‌ علمي تا تلاوت‌ مجلسي

براي هر چه پربار‌تر شدن نمايشگاه سال‌جاري، نشست‌هاي علمي و تخصصي با موضوع‌هاي روز و مرتبط با قرآن درنظر گرفته شده است. اين نشست‌ها همه روزه در 3 نوبت و با حضور چهره‌هاي مطرح علمي كشور برگزار مي‌شود. تعداد نشست‌ها و سرفصل عناوين مطرح شده براي آنها بيش از ۹۰ مورد را شامل خواهد شد. همچنين برنامه‌ريزي‌هايي صورت گرفته تا هر شب، تلاوت‌هاي مجلسي با حضور قاريان مطرح كشور و دنياي اسلام در مسجد خرمشهر نمايشگاه رونق بگيرد. سالن‌هاي مجهزي هم براي نمايش فيلم‌هايي با مضامين قرآني و برپايي گالري‌هاي هنري با رويكرد قرآني درنظر گرفته شده است. اگر مي‌خواهيد از برنامه‌هاي ويژه نمايشگاه مطلع شويد كافي است با شماره تلفن‌هاي ۸۸۶۵۷۱۰۰ و ۸۸۶۵۷۱۱۰ تماس بگيريد يا به سايت اينترنتي نمايشگاه به آدرس http: //quranexpo. com سر بزنيد.

بخش كودكان
بچه‌ها هم دعوت هستند

حالا بهترين فرصت است تا فرزندانتان را با جديد‌ترين و مؤثر‌ترين روش‌هاي آموزش قرآن كريم آشنا كنيد. امسال كميته ويژه كودك و نوجوان سنگ تمام گذاشته و با ۱۳ بخش پرمخاطب به‌دنبال قرآن‌آموزهاي كم سن وسال است. بچه‌ها در نمايشگاه امسال مي‌توانند در كارگاه‌ها و بخش‌هاي نقاشي، قصه‌گويي، شعرخواني، كاردستي، سفالگري، انيميشن، خوشنويسي، ادبي و خاطره‌نويسي شركت كنند. همينطور كارگاه‌ها و غرفه‌هايي براي آشنايي كودكان با سبك زندگي اسلامي و ايراني، حجاب، احكام، حديث و تاريخ اسلام و معرفي شخصيت‌ها، كتاب‌ها و سرزمين‌هاي مقدس برپاست. برگزاري مسابقه‌هاي مفرح با موضوعات قرآني و اسلامي و اعطاي جوايز ارزنده از ديگر بخش‌هاي جذاب و پرطرفدار نمايشگاه براي كودكان خواهد بود.

غرفه‌هاي خدمات‌رسان
امكانات جانبي را درياب

ستاد اجرايي نمايشگاه قرآن برنامه‌ريزي مناسبي براي پذيرايي هر چه بهتر از مهمان‌هاي قرآني انجام داده است. پيش‌بيني ايستگاه‌هاي رفاهي و عرضه مواد غذايي در غرفه‌هاي ويژه از امكانات نمايشگاه امسال است. براي آنهايي كه به پول نقد احتياج دارند يا مي‌خواهند خريد اينترنتي انجام دهند هم دستگاه‌هاي خود‌پرداز و پايانه‌هاي خريد تعبيه شده تا مشكلي از اين بابت نداشته باشند. از آنجا كه تمام بخش‌هاي نمايشگاه در باغ موزه دفاع‌مقدس جانمايي شده، امكان بهره‌مندي از فضاي سبز بسيار زيبا و دلنشين محوطه وجود دارد. براي راحتي و ايمني بيشتر هم غرفه‌هاي ويژه نگهداري امانات، غرفه پليس و غرفه آتش‌نشاني در ۳ نقطه نمايشگاه تعبيه شده است. شما مي‌توانيد اطلاعات مربوط به نمايشگاه را هم از ايستگاه‌هاي اطلاع‌رساني مستقر در نقاط مختلف دريافت كنيد.

اينطوري برويم نمايشگاه

امسال نخستين باري است كه نمايشگاه قرآن در باغ موزه دفاع‌مقدس برگزار مي‌شود. دسترسي اين مكان به واسطه قرار گرفتن در ميان 3 بزرگراه شهيد همت، مدرس و شهيد حقاني، نزديكي به 2 ايستگاه مترو و مجاورت ميدان ونك باعث شده تا رفت وآمد به اين نقطه از شهر آسان‌تر شود. اگر مي‌خواهيد راحت‌تر به نمايشگاه برويد توصيه‌هاي ما را در اين بخش بخوانيد.

متروسواري

مناسب‌ترين و بهترين وسيله رفت وآمد به نمايشگاه قرآن همين متروي خط يك است. شما مي‌توانيد از هر جاي پايتخت وارد يكي از خطوط مترو شويد و خودتان را به خط يك برسانيد. از آنجايي كه نمايشگاه قرآن درست بين ۲ ايستگاه شهيد همت و شهيد حقاني واقع شده مي‌توانيد از هر دو ايستگاه براي پياده شدن استفاده كنيد. البته از آنجايي كه مسير حركت از سمت وروديه ايستگاه شهيد حقاني سرپاييني است حركت شما روزه‌داران را آسان‌تر مي‌كند و به بازديد شما از بخش‌هاي مختلف هم نظم بيشتري مي‌دهد. اهالي مترو تا ساعت ۲۴ به فعاليت خودشان ادامه مي‌دهند تا مهمان‌ها براي برگشتن به خانه مشكلي نداشته باشند. خنكاي مترو در فصل گرم و روزه‌داري هم علت ديگري است تا آن را بر ديگر وسايل نقليه ترجيح دهيد.

تاكسي و اتوبوس سواري

شهرداري تهران همچون سال‌هاي گذشته تلاش كرده تا علاقه‌مندان قرآني را از همه جاي شهر به اين مهماني نوراني دعوت كند. به همين دليل سازمان تاكسيراني و اتوبوسراني در روز‌ها و شب‌هاي برگزاري نمايشگاه، خدمات ويژه رفت‌وآمد را براي آنها درنظر گرفته‌اند. سازمان تاكسيراني با اختصاص ون‌هاي ويژه از مبدا ميدان ونك تا مصلي به خدمت‌رساني مشغول است. همچنين تاكسي‌هايي از متروي شهيد حقاني تا وروديه اصلي نمايشگاه به‌صورت رايگان در تردد خواهند بود. سازمان اتوبوسراني نيز مهمان‌هاي اين‌ماه را از ۳۰ ميدان و تقاطع مهم شهر به تپه‌هاي عباس‌آباد مي‌رساند.

خودروسواري

اگر به هر دليلي ترجيح داديد كه با خودروي شخصيتان به نمايشگاه قرآن امسال برويد باز هم امكانات مناسبي در اختيار شما قرار داده خواهد شد. تابلوهاي بزرگي در بزرگراه‌هاي اطراف نمايشگاه نصب شده تا مسيرهاي ورودي آن را به شما نشان بدهد. از طرف ديگر، پاركينگ‌هاي اطراف نمايشگاه به روي علاقه‌مندان به كتاب وحي باز‌شده و آنها مي‌توانند خودرو‌هايشان را در ضلع شمالي نمايشگاه پارك كنند.

 

کد خبر 264300

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha