چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۷
۰ نفر

احمد افشار: بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از سوم تیرماه مصادف با ۲۶شعبان برای نخستین بار در باغ‌موزه دفاع‌مقدس آغاز می‌شود و به‌مدت ۲۰روز تا ۲۲تیرماه (۱۵رمضان ۱۴۳۵هجری قمری) ادامه می‌یابد.

همنشینی قرآن  با دفاع مقدس

 حجت‌الاسلام محمدرضا حشتمي معاون وزير ارشاد و رئيس نمايشگاه قرآن ديروز در محل برگزاري نمايشگاه ويژگي‌هاي اين دوره را تشريح كرد.

حشمتي در ابتدا دليل تغيير مكان نمايشگاه قرآن را برگزاري نمازهاي جمعه تهران در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) ذكر كرد و درباره دليل انتخاب باغ‌موزه دفاع‌مقدس گفت: اين گزينه در رايزني با مديران ارشد شهرداري تهران انتخاب شد و يكي از دلايل آن سهولت رفت‌وآمد براي بازديدكنندگان است. گرچه 2پاركينگ براي وسايل شخصي مردم درنظر گرفته شده اما من پيشنهاد مي‌كنم بازديدكنندگان از وسايل نقليه عمومي به‌ويژه ايستگاه‌هاي متروي حقاني و همت استفاده كنند.

كوتاه شدن مدت برپايي نمايشگاه بيست و دوم براي برخورد نداشتن زمان نمايشگاه با شب‌هاي پرفيض قدر است گرچه ممكن است استقبال بازديدكنندگان باعث تمديد مدت آن شود. بخش بين‌الملل نمايشگاه قرآن امسال هم از 5 تا 15رمضان برپا خواهد بود. يكي از ويژگي‌هاي اين دوره سپردن بخش فعاليت‌هاي هنري به معاونت هنري وزارت ارشاد است تا از اين طريق علاوه بر حمايت از دستاوردهاي هنري با مضامين قرآني، زمينه گسترش فعاليت‌هاي هنري فراهم شود. قرار است امسال در بخش سينما از دريچه ماورا 60فيلم كوتاه 114ثانيه‌اي به نمايش درآيد.

برزين ضرغامي قائم‌مقام نمايشگاه قرآن در حاشيه نشست خبري به خبرنگار همشهري گفت: برگزاري نمايشگاه قرآن كريم در باغ‌موزه دفاع‌مقدس در واقع نخستين اقدام مشترك در قالب تفاهمنامه‌اي است كه پنجشنبه گذشته به امضاي وزير ارشاد و شهردار تهران رسيد. آقاي جنتي معتقد است با توجه به فراهم آمدن امكانات زيرساختي مناسب در دوره آقاي قاليباف، بايد از اين ظرفيت عظيم فرهنگي در راستاي بهتر برگزارشدن فعاليت‌هاي قرآني استفاده كرد.

کد خبر 262945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha