همشهری آنلاین: قائم مقام کمیته بانوان بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: در بخش پایان نامه های قرآنی امکان مشاهده و فیش برداری از ۲۱هزار مقاله و پژوهش های قرآنی به صورت آنلاین فراهم شده است.

قرآن

علی منجمی نژاد روزدوشنبه 16 تير در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: این مقالات و پژوهش های قرآنی توسط گنجینه نور (مرکز بزرگ حفظ و نگهداری پایان نامه‌ها و پژوهش های قرآنی) که بانک نگهداری آنهاست ارائه شده است.

وی گفت: این مرکز زیر نظر موسسه معارف اسلامی امام رضا (ع) با در اختیار داشتن 5 بخش مجزا در این نمایشگاه حاضر شده است.

منجمی نژاد خاطرنشان کرد: پایان نامه های قرآنی، خانواده یاسین، بانوی ایرانی هنر ایرانی، نابینایان و قرآن و حجاب و عفاف بخش هایی هستند که موسسه امام رضا (ع) مدیریت آنها را در برعهده دارد.

وی به نحوه فعالیت غرفه پایان نامه های قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: موسسه امام رضا (ع) قم اولین موسسه ای است که دارای بزرگترین بانک مقالات مذهبی در ایران است.

به گفته وی این موسسه توانسته طی 20 سال تلاش مداوم (از سال 1373) تاکنون به جمع آوری بیش از 21 هزار پایان نامه و پژوهش قرآنی از تمامی دانشگاه های سراسری کشور بپردازد.

قائم مقام کمیته بانوان بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم یادآور شد که 80درصد این مقالات متعلق به بانوان است.

منجمی نژاد با بیان اینکه در بخش پایان نامه های قرآنی امکان مشاهده و فیش برداری از تمامی 21هزار مقاله به صورت آنلاین و دیجیتال فراهم شده است، اظهار داشت: 300 جلد از پایان نامه های مذکور نیز به صورت کتاب چاپ شده اند که امکان استفاده از این آثار نیز مهیا شده است.

وی همچنین در ادامه تشریح و معرفی سایت گنجینه نور گفت: گنجینه نور؛ مرکز بزرگ حفظ و نگهداری پایان نامه ها و پژوهش های قرآنی و یکی از زیر مجموعه های موسسه امام رضا (ع) است.

منجمی نژاد افزود: این مرکز علاوه بر شناسایی و گردآوری پایان نامه ها و پژوهش های قرآنی، به ارزیابی و ارزش گذاری پایان نامه ها به منظور برطرف نمودن معایب و نواقص آنها و ارائه اولویت های پژوهشی و کشف خلأهای پژوهشی و تعیین موضوعاتی که به آنها پرداخته نشده و یا کمتر مورد پژوهش قرار گرفته است نیز می پردازد.

قائم مقام کمیته بانوان بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از راه اندازی سایت گنجینه نور خبر داد و گفت: در سایت گنجینه نور امکان رؤیت 15 صفحه اول تمامی پایان نامه وجود دارد که امکان جستجو در عنوان پایان نامه، جستجو در نام نویسنده، استاد راهنما و جستجو در نام مرکز آموزش عالی را دارا می باشد.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا 23 تیر ماه 93 از ساعت 18 تا 24 در باغ موزه دفاع مقدس پذیرای بازدیدکنندگان است.

کد خبر 265106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha