شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

روسای شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور در شهر رشت تشکیل جلسه دادند تا آخرین اولویت‌های کارهای پیش‌روی شوراها را مشخص کنند.

احمد مسجدجامعی


احمد مسجدجامعي كه رياست اجلاس روساي شوراهاي اسلامي مراكز استان‌ها را برعهده دارد توسعه پايدار محلي و ارتقاي كيفيت محيط‌زيست را نخستين اولويت شوراها عنوان كرد. وي همچنين بهبود نظام مديريت كلانشهرها، نظارت دقيق و كارآمد در گسترش كلانشهرها، تحقق حداكثري حقوق شهروندان، افزايش سطح مشاركت مردم در اداره امور محلي با رعايت اصل103 قانون اساسي و تحقق نظام ماليه محلي و درآمدهاي پايدار را از ديگر راهبردهايي دانست كه شوراهاي اسلامي كلانشهرهاي كشور با كمك اين اجلاس بايد به آن دست يابند.

وي از انضباط شهري به‌عنوان اولويتي مهم ياد كرد و گفت: تحقق اين امر مستلزم وجود قوانين و قواعد شفاف و پشتيباني‌كننده است كه در بخش سيما و منظر شهري تهران همه قوانين به يك سند مبدل شد و بر اين اساس كارگروه نظارت بر قانون شكل گرفت.

مسجدجامعي در ارتباط با كارها و فعاليت‌هاي مديريت شهري نيز گفت: 2مبحث وجود دارد؛ يكي مطالبه اعتبار از طرف شهرداري‌ها براي اجراي پروژه‌ها و ديگر اينكه نبايد اينگونه تلقي شود كه شهرداري‌ها چشم به اعتبارات دولتي بدوزند و اينكه حال كه درآمد نفتي ما خوب است بايد بدون برنامه خرج شود.

رئيس اجلاس روساي شوراهاي اسلامي مراكز استان‌ها با اشاره به نقش و اهميت شوراها از يك‌سو و توجه به ظرفيت‌هاي ويژه مراكز استان‌ها از سوي ديگر تأكيد كرد كه يكي از وظايف شوراها اين است كه نقاط قوت، پتانسيل و توانمندي‌ها را شناسايي كرده و آن را به‌عنوان يك آورده تلقي كند و به نتيجه برساند. وي در اين‌باره مثال زد كه يكي از آورده‌هاي ارزشمند در استان گيلان مي‌تواند شخصيتي مانند پروفسور سميعي باشد كه هم‌اكنون در تلاش هستند دستاورد بزرگ پزشكي را در تهران اجرايي كنند.

وي خاطرنشان كرد: مبناي مديريت، سرمايه‌هايي است كه از اميد و اعتماد ناشي مي‌شود و مي‌تواند سبب جذب سرمايه‌گذار شود مثلاً فردي در تهران هتلي زده و به شهرداري هم كمك كرده است. صاحب اين هتل كه بخش خصوصي است اطلاعاتي دارد كه حتي بخش دولتي هم ندارد پس شهرداري‌ها بايد از اين ظرفيت‌ها استفاده كنند و از فكر، ايده و توانمندي‌هاي مردم بهره بگيرند.

کد خبر 263182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha