همشهری آنلاین: عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه متأسفانه در سالهای اخیر در سال ۸۳ تا ۹۳ اقدامی برای ایجاد گورستان جدیدی در تهران نشده است گفت: هم اکنون قیمت قبر در امامزاده صالح به ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش فارس، مهدی چمران در ادامه هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه موضوع گورستان‌ها و آرامستان‌ها چندین بار در شورای شهر مطرح شده است اظهار داشت: در گذشته گورستان‌های شهر متناسب با جمعیت گذشته بود و هم اکنون نیز می‌توان با مدیریت از همین گورستان‌ها برای دفن اموات استفاده کرد.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم از ظرفیت گورستان‌های فعلی که متروکه و یا امامزاده‌ها در شهر استفاده بهتری را ببریم.

چمران با بیان اینکه با برنامه‌ریزی صحیح و دقیق می‌توان فضای مناسبی را برای دفن اموات در گورستان‌های داخل شهر فراهم کرد گفت: می‌توان با ایجاد فضاهای سبز و تفرجگاه فضایی را ایجاد کرد که در کنار آن نیز اموات دفن شوند.

در ادامه جلسه مجتبی شاکری دیگر عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در سالهای 83، 84 و 85 مصوبات بسیاری در خصوص وضعیت بهشت‌زهرا و آینده این مجموعه وجود داشته است گفت: متأسفانه از سال 83 تا 93 هیچ اقدام مناسبی در جهت مکان‌یابی و جانمایی برای گورستان جدید در شهر تهران صورت نگرفته است.

وی افزود: در حالی شاهد هستیم که در امامزاده صالح قبر به رقم قابل توجهی (700 میلیون تومان) رسیده است.

شاکری افزود: اگر مصوبات شورای شهر در سال 83 عملی و اجرایی می‌شد شاهد این گونه ارقام نجومی نبودیم و این در حالی است که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: باید مشکل شهروندان در خصوص دفن امواتشان از طریق دستگاه‌های مسئول از جمله شهرداری، دولت و شورا پیگیری شود.

وی در پایان پیشنهاد داد: زمانی را برای شهرداری تعیین شود تا در این خصوص پیشنهادات خود را ارائه کنند تا در سال 94 نیز نخواهیم دوباره به این موضوع و موضوعات گذشته بیاندیشیم.

کد خبر 263659

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha