همشهری آنلاین: جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه محصول غربی‌ها و متحدان آن‌ها این است که ناامنی‌ها در کشورهای منطقه نظیر عراق را تداوم بخشند، گفت: به فضل الهی توطئه‌های دشمن در عراق و کشورهای منطقه به‌زودی سرنگون می‌شود.

حسین سلامی

به گزارش تسنیم، سردار حسین سلامی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه کربلای مازندران در سالن الغدیر سپاه کربلای استان، اظهار کرد: در عصر پیچیده و در میان تلاطم امواج خروشان فتنه‌های داخلی و خارجی هدایت سفینه نجات امت اسلامی به صاحب آزادگی، اهتزاز و اقتدار یعنی ولی فقیه زمان محول شده است.

وی افزود: حقیقت این است ملتی دارای عظمت و بزرگی بوده که در منظومه جهانی به عنوان قدرت حقیقی و صاحب اعتبار و دارای هویت متعالی و شخصیت برجسته شناخته می‌شود؛ این ملت دارای عناصری اصیل با ساختاری بزرگ و عظیم بوده و باید بتواند روحیه ولایت پذیری را در بین تک تک آحاد آن جامعه تقویت کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه اگر کشوری دارای رهبری بزرگ و مکتبی حیات بخش، مردمانی آگاه و مومن باشد، در جهان بزرگ شناخته می‌شود، تصریح کرد: هر ملت، کشور و جامعه‌ای می‌تواند ادراک و نگرش و برداشت جهانی را نسبت به خود مدیریت کند؛ یکی از اسرار حقیقی این بزرگی، شکوه و عظمتی که ملت ایران در نظام جهانی به خود اختصاص داده، عنصر بزرگ رهبری انقلاب به عنوان مکتب حیات بخش ملت است.

"رهبر بزرگ"، "مکتب حیات بخش" و "ملت بزرگ"، 3 عنصر موثر در شکلگیری ملتی ولایی

سردار سلامی با اشاره به اینکه "رهبر بزرگ"، "مکتب حیات بخش" و "ملتی بزرگ" به عنوان سه عنصر موثر در شکل گیری ملتی ولایی هستند، افزود: وقتی این سه عنصر در ملتی جمع باشد هر روز بر عظمت و بزرگی این آن ملت افزوده شده و تحول جدیدی را در تعالی آن ملت اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه ولایت یک نعمت بزرگ برای رشد و تعالی جامعه اسلامی است، تصریح کرد: عامل کلیدی که زیرساخت اصلی استحکام این بنای بزرگ را برعهده می‌گیرد رهبری یک انقلاب و نظام است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه از وجوه تمایز و ممتاز و درخشان انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر انقلاب‌ها بهره مندی از رهبری مقتدر است، افزود: با مطالعه تاریخ در می‌یابیم که هیچ یک از انقلاب‌های بزرگ دارای خصیصه‌ای نظیر انقلاب اسلامی ایران با رهبری مقتدر و منسجم نبوده‌اند.

نبود رهبری مقتدر و منسجم، عامل انقراض بسیاری از انقلاب‌ها است

وی با بیان اینکه بسیاری از انقلاب‌ها پس از مدت‌های طولانی در نظام خودساخته قدرت‌های بزرگ هضم شده‌اند، تصریح کرد: انقلاب‌های دیگر با مرگ تدریجی از بین رفته و دلیل عمده انقراض این انقلاب‌ها نداشتن رهبری منسجم برای ساماندهی فعالیت‌های مختلف آنان بوده است.

سردار سلامی با بیان اینکه رهبری نیرومند آرمان‌های یک جامعه را پیوند می‌زند و ظرفیت‌های ملت‌ها را بالنده و به فعلیت می‌رساند، افزود: اگر این استعدادها بروز کند روح ایستادگی و مقاومت در ملت تقویت می‌شود، در همین راستا با نگاهی به انقلاب مصر درمی‌یابیم که به سادگی داستان یک انقلاب در چند سال معکوس شده و به نیستی و نابودی نزدیک می‌شود بنابراین نقش کلیدی رهبری یک انقلاب در حفظ دستاوردهای آن موثر است.

خلأ رهبری الهی در انقلاب‌های منطقه حس می‌شود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه خلأ رهبری الهی در انقلاب‌های منطقه حس می‌شود، افزود: کشوری با رهبری بزرگ و ارزش‌های متعالی مانند جمهوری اسلامی ایران در منطقه وجود ندارد و ایران نمونه بارز این حقیقت است.

وی تأکید کرد: با نگاهی به انقلاب اسلامی درمی‌یابیم که تاریخ نظام سراسر نور، پیروزی و شکست ابرقدرت‌های بزرگ بوده که در تاریخ حیات بخش جمهوری اسلامی ایران نمود عینی پیدا کرده است.

سردار سلامی با بیان اینکه امام راحل از ابتدای پیروزی انقلاب راه غلبه مسلمانان بر کفر را همواره سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دادند، افزود: جهاد در راه خدا به عنوان الگوی سعادت ملت مسلمان ایران از سوی رهبری انقلاب تداوم پیدا کرده است از همین رو دشمن هیچگاه به خود اجازه ورود و رخنه بر قامت این ملت را نمی‌دهد.

‌وی در ادامه با بیان اینکه اعجازهای الهی که در ذهن مبارک امام راحل و ذهن نورانی رهبری نقش می‌بست ساختارهایی نظیر بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران و تحول در ارتش را ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: به صحنه آوردن همه ملت در آرایش دفاعی نیرومند سبب شد تا ملت در مقابل توطئه‌ها و مخاطرات سنگین، همه سناریوهای اجرا شده دشمن را با شکست مواجه کنند.

ملت ایران با تکیه بر ولی‌فقیه و رهبری مقتدر اجازه توطئه دشمن به درون نظام را نداده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ملت با تکیه بر ولی‌فقیه و رهبری مقتدر اجازه توطئه دشمن به درون نظام را نداده است، افزود: یک انقلاب بزرگ با خصوصیت مردمی و ولایی هیچگاه در محاصره تحریم و درگیری‌های سیاسی قدرت‌های بزرگ قرار نگرفته و هیچگاه مقابل رژیم‌های استکباری مأیوس نمی‌شود.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه جنگ سبب رشد ادبیات و باور به جهاد فی سبیل الله در ملت ایران شده است، افزود: ملت ما به این باور رسیده که در عمل می‌تواند بر دشمنان خود پیروز شود؛ ملت ایران با تکیه بر مکتب ولایی و ولایت مطلقه فقیه بر همه سختی‌ها غلبه کرده است.

سردار سلامی با تأکید براینکه ملتی پیروز است که حقانیت اسلام را به اثبات برساند و الگوی بزرگی برای کشورهای منطقه شود، افزود: ولایت فقیه تکیه‌گاه عظیم ملت برای عبور از گذرگاه‌های سخت است.

تکیه بر ولایت فقیه نمی‌گذارد دشمن را به آرزوهای خود دست پیدا کند

وی با بیان اینکه تکیه بر ولایت فقیه دشمن را با آرزوهای خود تنها می‌گذارد و نمی‌گذارد که آرزوهای بلند خود دست یابد، تصریح کرد: تکیه بر توکل بر قدرت لایزال الهی ولایت فقیه برهم زننده تمام توطئه های استکباری است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید براینکه نظام های سیاسی بسیاری توسط آمریکا علیه ملت ولایی ایران آمده و به فروپاشی رسیده‌اند تصریح کرد: ملت ایران در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستاده است؛ امروز بزرگترین قدرت اقتصادی جهان در مقابل ایران در معرض فروپاشی قرار گرفته و قدرت‌های آمریکایی توسط کشورمان به رسمیت شناخته نمی‌شوند، این درحالی است که آمریکا با پتانسیل ارعاب نظیر تحریم و محاصره می‌خواهد به کشورها ورود پیدا کند تا تفکر ولایی حاکم در کشورهای اسلامی را کمرنگ جلوه دهد.

وی با بیان اینکه رهبری مقتدر است که می‌تواند از مکتب برای ملت معتقد آرمان بسازد، همچنین ملتی که دارای آرمان شود شکست پذیر نیست؛ تأکید کرد: هر ملت در باورها اعتقادات و فضای ذهنی احساس پیروزی کرده و پیروز می‌شود؛ رهبری انقلاب وقتی به استحکام ملت خود خوشبین بوده که باورهای آن ملت ریشه در اعتقادات و ارزش‌ها داشته باشد.

سردار سلامی با بیان اینکه همه چیز در ذات و شخصیت ملت‌ها شکل می‌گیرد و ملت ایران به این شخصیت و باور رسیده که قدرت‌های بزرگ را با تکیه بر ولایت فقیه کوچک جلوه دهد، افزود: همه رسانه‌ها برای تخریب باورها، اعتقادات و نگرش‌های یک ملت شبانه روز وارد عمل شدند و برای ویران کردن نظام ارزشی یک جامعه تلاش می‌کنند تا حجاب گریزی، نماز گریزی و تحمیل اعتیاد الکترونیک را در جوامع اسلامی رواج دهند.

وی افزود: این روش تهاجمی در تلاش است جوانان ما را با نمادها و مظاهر شیطانی ملبس کند تا ارزش‌های الهی در جوامع اسلامی کم رنگ شود.

آمریکا از آواره شدن مسلمان‌ها به شدت خوشحال است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید براینکه تمام فتنه‌های استکبار علیه ایران جهانی است و پیوسته بلاانقطاع و بی وقفه در کشورهای اسلامی به‌ویژه ایران در حال اجرایی شدن است، تأکید کرد: آمریکا از آواره شدن مسلمان‌ها، توطئه فساد و ناامنی و فقر و درماندگی در کشورهای منطقه به شدت خوشحال است.

وی با بیان اینکه نبرد استکبار با انقلاب این است که نظام اسلامی که در جستجوی عزت و آبرو برای مسلمانان است را به یک نظام برهنه با تأکید بر ترویج بی حجابی، فقر، فحشا ناامنی و وابستگی و افسردگی تبدیل کند، تأکید کرد: محصول غربی‌ها و متحدان آن‌ها این است که ناامنی‌ها در کشورهای منطقه نظیر عراق را تداوم بخشند تا بذر فتنه آمریکایی‌ها و کشورهای استکباری در سایر کشورها ریشه بدواند؛ به فضل الهی توطئه‌های دشمن در عراق و کشورهای منطقه به زودی سرنگون می‌شود.

سردار سلامی با تأکید براینکه باید مردم آگاه باشند و روشنفکران جوانان تحصیل کرده باید بدانند که زرق و برق‌های تمدن غربی سبب آشفتگی افکار جوانان می‌شود، یادآور شد: راه ملت ایران راه سعادت از طریق اسلام و انقلاب و مکتب اهل بیت(ع) است؛ ملت ایران با تکیه بر ولی فقیه زمان به حقیقتی دست می‌یابد و به فضل الهی با کشورهای قدرتمند و استکباری مقابله جدی خواهد داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه اثرات حرکت هر ملت در هر زمان به آن زمان محدود نمی‌شود، یادآور شد: حرکت یک تاریخ ابدیت می‌سازد نظیر اصحاب عاشورا که از صبح تا ظهر تاریخ پرافتخار شیعه را رقم زدند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با یبان اینکه در مسیر تحولات مدیریت در مجموعه سپاه، فرمانده جدیدی را برای سپاه کربلای مازندران انتخاب کردیم، افزود: استان مازندران با شهیدان والامقام و بزرگ و مردمانی متدین و شیعی بیشترین شهدا را در دامان خود دارند.

سردار سلامی با بیان اینکه سردار شاهچراغی فرمانده سابق این سپاه حدود 5 سال در استان در کنار مسئولان و مردم برای ترویج روح دین باوری مقاومت ایستادگی و تلاش کرده‌ و زیرساخت‌های قوی و اطمینان بخشی از قدرت دفاعی و حفاظت از ارزش‌های الهی ملت را در این استان تقویت کرده است، افزود: مردمی بودن جوهره اصلی سپاه است و سرزمین پاک مازندران در دوران جنگ و پس از جنگ با روحیه ولایی ملت و تقویت قوه مردم داری‌آنان توانستند نقش اثرگذاری را در پیروزی‌های انقلاب داشته باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تقدیر از تلاش برادران سپاه و بسیج مازندران در امداد رسانی در حادثه برف سال گذشته، گفت: سپاه پاسداران در غم‌های مردم شریک و پیشگام در رفع آلام مصیبت‌ها و پیش مرگ در اعتقادات دینی است؛ برادران سپاهی صادقانه، مخلصانه، بی‌ریا و متواضعانه برای خدمت به مردم تلاش می‌کنند، همچنان که شاهدیم رهبر معظم انقلاب همواره برادران سپاهی را بر حفظ این روحیه دعوت می‌کنند.

کد خبر 262555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha