همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به محرومیت‌های ساکنان سواحل دریایی کشور، گفت: باید در کنار توجه به علوم و فنون دریایی، محرومیت زدایی از سواحل دریایی کشور و در سواحل جنوبی کشور مورد توجه قرار گیرد.

فدوی

به گزارش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دریادار فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به عنوان مدعو در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور داشت، با اشاره به گستردگی مرزهای دریای کشور، گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) موضوع دریا و توجه به نقش دریا در امنیت ملی جمهوری اسلامی در دستور فعالیت‌های نهادهای نظامی کشور قرار گرفته است.

وی افزود: حضور ناوگان آمریکا در خلیج فارس و دکترین امنیت ملی این کشور که بر "دریا پایه" بودن ارتش این کشور تأکید دارد، باید توجه بیشتری را نسبت به این موضوع جلب کند.

دریادار فدوی ادامه داد: منبع ثروت اصلی کشور یعنی نفت در سواحل دریایی کشور وجود دارد و حمل و نقل کالاهای مصرفی به کشور هم از مسیر دریا می‌گذرد.

وی با اشاره به محرومیت‌های ساکنان سواحل دریایی کشور، گفت: باید در کنار توجه به علوم و فنون دریایی محرومیت زدایی از سواحل دریایی کشور و در سواحل جنوبی کشور مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ادامه داد: تخصیص مناسب منابع به بخش علوم و فنون دریایی، ساخت سازه‌های مناسب دریایی و سایر اقدامات لازم در این زمینه باید جزء اهم موارد مورد توجه در سند جامع توسعه دریایی کشور باشد.

کد خبر 263815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha