همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز سپاه توانسته است بدون حضور مستقیم نظامی در منطقه و جهان، سیاست قدرت‌های بزرگ را متوقف کند، اظهار کرد: امروز قدرت سپاه، قدرتی جهانی شده است.

به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی در مراسم رونمایی از مجموعه کتاب‌های سپاه در گذر انقلاب با بیان این‌که نهال کاشته شده توسط امام خمینی (ره) به درخت‌زاری سرشار از شجره طیبه تبدیل شده است، گفت: امروز سپاه پاسداران به درخت‌زاری سرشار از شجره طیبه‌ تبدیل شده که ارتفاع قامتش را همه قدرت‌های جهانی مشاهده و لمس می‌کنند و از آن به عنوان یک نهاد معتبر که امروز معادلات سیاسی در منطقه و حتی سطح جهان را قادر است جابه‌جا کند یاد می‌کنند.

وی با بیان این‌که سپاه در عاشورای 61 هجری شکل گرفت، تصریح کرد: زمانی که آب روی آب ریخته شد و دست‌ها قطع شد و پیکرها قطعه قطعه شد، دل سپاه و سرشت وجود سپاه به اذن خدا شکل گرفت و سپاه روح، هویت،‌اعتقاد و آبروی خود را از آن واقعه و مردان عظیم آن واقعه بر گرفته‌ است.

سلامی با اشاره به نامگذاری روز ولادت امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار خاطرنشان کرد: پاسدارها از ابتدای ظهورشان در عرصه انقلاب، اسلام و وطن عزیزمان عاشورایی عمل کردند و به ذهنیت ما نسبت به واقعه عاشورا عینیت بخشیدند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان این‌که خصوصیات سپاه از ابتدا در این نهاد وجود داشته است و تا به امروز نیز با حمایت‌ها، مراقبت‌ها، حمایت‌ها و حفاظت‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باقی مانده است، گفت: روح عمیق فداکاری و شهادت طلبی در این نهاد مقدس از ابتدا وجود داشته است و سپاه همواره با تکیه بر این روحیه توانسته موفقیت‌های خود را تثبیت کند و روح دشمنان را شکست بدهد. این روح فداکاری در سپاه همچنان برجسته‌ترین هویت سپاه را تشکیل می‌دهد.

سلامی عشق واقعی و حقیقی سپاه و سپاهیان به رهبر انقلاب اسلامی را از دیگر ویژگی‌های سپاه پاسداران دانست و گفت: این عشق واقعی و حقیقی که سپاهیان به رهبری انقلاب اسلامی دارند، عاملی بوده که آنها همواره در راه مستقیم الهی باقی بمانند.

وی با تاکید بر این‌که سپاه هیچ‌گاه در مسیر خود برای غلبه بر دشمن بن‌بستی مشاهده نکرده است، اظهار کرد: سپاه هیچ‌گاه در مسیر خود در غلبه بر دشمن، احساس وجود هیچ‌گونه بن‌بستی نکرده است. سپاه راه‌های غلبه بر دشمن را هرچند ناممکن بوده، ممکن دیده و به همین دلیل با توکل بر خدا وارد عمل شده و به پیروزی دست یافته است. سپاه هرگز از شوکت ظاهری قدرت‌ها نترسیده و نابرابری قدرت باعث نشده که سپاه احساس کند در یک استراتژی ناممکن قرار دارد.

سلامی با بیان این که این مشخصات از ابتدا در سپاه پاسداران وجود داشته و تاکنون نیز باقی مانده است، افزود: به دلیل باقی ماندن این مشخصات، ما مشاهده می‌کنیم هرچه زمان می‌گذرد، سناریوها پیچیده‌تر شده، تحریم‌ها و توطئه‌ها بیشتر و ابعاد تهدیدات گسترده‌تر می‌شود و جنگ با نظام جنبه‌ای جهانی پیدا می‌کند اما سپاه همچنان قدرتمندتر می‌شود و موفقیت‌های بیشتری کسب می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که موفقیت‌هایی که سپاه کسب می‌کند، بیشتر به تبدیل افسانه‌ها به واقعیات شباهت دارد، خاطرنشان کرد: هنر اصلی سپاه، شکستن کلمه «غیرممکن» است.

سلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به محاصره علمی و تسلیحاتی کشور در سال‌های اخیر تصریح کرد: امروز سپاه به درجه‌ای از پیشرفت دست پیدا کرده است که پهپادهایش توانایی انجام عملیات‌های متنوع در ارتفاع‌های بالا و بدون محدودیت برد را دارند و تقریبا هم‌طراز پیشرفته‌ترین کشورها در این صنعت پیش می‌رود.

سلامی با اشاره به قدرت موشک‌های بالستیک در نقطه‌زنی هدف‌های متحرک گفت: امروز سپاه در قدرت زمینی جزو قدرت‌های اول رده جهانی قرار دارد و این به دلیل صدها گردان شهادت‌طلب مردمی آموزش دیده در کنار صدها گردان حرفه‌ای است.

سلامی با بیان اینکه این اقتدار ابتدای کارنامه قدرت سپاه است، تصریح کرد: منظومه قدرت سپاه، امروز جهانی شده است و این موضوع را نیز دشمنان ما همواره مطرح و بازوان پرقدرت سپاه را کاملا درک می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که قدرت سپاه به این موضوعات خلاصه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: امروز مشاهده می‌کنیم سپاه بدون اینکه در مناطق مختلف منطقه و جهان حضور مستقیم نظامی داشته باشد، سیاست‌های قدرت بزرگ را متوقف می‌کند و این سیاست‌ها را به شکست می‌رساند.

سلامی با بیان این‌که امروز سپاه نفوذ سیاست خارجی را عمق می‌بخشد، افزود: اینها همه نشان‌دهنده این است که در تفکر اولیه امام در شکل‌گیری این نهاد یک اعجاز وجود داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارتفاعی که امروز سپاه پاسداران در آن قرار دارد، پس از دوران امام خمینی (ره) تماما مدیون هدایت‌های مقام معظم رهبری است و هدایت‌های الهی رهبری در عرصه سپاه و تبیین و تعیین آرمان‌های بلند توسط ایشان باعث شده است که سپاه امروز اینگونه بدرخشد.

کد خبر 261105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز