پگاه شفتی: گوشی‌های هوشمند تلفن‌همراه، حالا مشغول فرمانروایی بر دنیای ارتباطات هستند. مدت‌هاست که قیمت این نوع گوشی‌ها به‌قدری پایین آمده است که انواع متفاوتی از آن می‌تواند در اختیار کاربرانی با درآمد مالی نه‌چندان بالا هم قرار بگیرد.

ببُر، بخور، بپر، فکر کن

اما کاربران چه‌چیزی در این گوشی‌ها دیده‌اند که عاشق آن‌ها شده‌اند و شب و روز در حال لمس صفحه‌های آن‌ها هستند؟

یکی از جذابیت‌های گوشی‌های هوشمند که جنبه‌ی سرگرمی دارد، بازی‌هایی است که بیش‌تر آن‌ها به‌طور رایگان روی گوشی‌ها نصب می‌شوند و خواب و خوراک را از کاربرانشان می‌گیرند.

این بهانه‌ی خوبی است تا نگاهی بیندازیم به پنج بازی محبوب گوشی‌های هوشمند که در همه‌جای دنیا از جمله در ایران هرروز بازی می‌شوند و تیم‌های سازنده‌ی آن‌ها را تشویق می‌کنند تا نسخه‌های جدیدتری ارائه بدهند:

 

پرنده‌های خشمگین

یک بازی فکری که در سال ۲۰۰۹ شرکت فنلاندی «راویو انترتینمنت» آن‌ را ساخته و ۱۲میلیون نسخه فقط در «اپ‌استور» (بازار فروش اپلیکیشن‌های شرکت اپل) فروخته است.

نسخه‌های مختلف این بازی برای سیستم‌عامل‌های گوشی‌های هوشمند مدت‌هاست که به بازار آمده و تا به امروز هم‌چنان مقام اول را در میان محبوب‌ترین بازی‌های گوشی‌ موبایل داراست.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۴۳

 

تتریس

نینتندو، اولین شرکتی بود که نسخه‌ای از این بازی را روانه‌ی بازار کرد و البته آن زمان کنسول‌ بازی شرکت ژاپنی نینتندو این بازی را فقط برای کنسول‌های خودش تدارک دیده بود. با این حال با ورود گوشی‌های هوشمند به بازار، نسخه‌ای از این بازی هم روی آن‌ها نصب شد و روز به‌ روز بر محبوبیت آن افزوده شد.

تتریس یک بازی فکری است که در عین‌ حال به سرعت عمل نیز نیاز دارد.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۴۳

 

ماهی‌گیری مسخره

از اسمش هم پیداست که کمی مسخره است، با این‌حال می‌تواند کاربر را مجذوب خودش کند. در این بازی آلمانی‌، کاربر هرچه قدر که ماهی بیش‌تری بگیرد اعتبار بیش‌تری برای ادامه‌ی آن پیدا می‌کند. این بازی فعلاً در سیستم‌عامل اندروید و آی‌.او‌.اس ارائه شده است و در سال ۲۰۱۳ میلادی در رقابتی که اپل برگزار کرد برنده‌ی جایزه‌ی بهترین طراحی شد.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۴۳

 

طناب را ببر، آب‌نبات را بخور

‌«اوم‌نوم» نام این موجود سبز است که در میان محبوب‌ترین بازی‌های تلفن‌همراه، مقام سوم را کسب کرده است. او بیش از حد تنبل است و کاربر باید با حقه‌های خاصی او را به سمت آب‌نبات هدایت کند. این بازی فکری که محصول کشور روسیه است، در سال ۲۰۱۰ میلادی ساخته شد و نسخه‌های مختلف آن تقریبا برای تمام سیستم‌عامل‌ها موجود است.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۴۳

 

مار پیر

بازی مار، تقریباً یکی از پیرترین بازی‌های تلفن‌همراه است و از زمانی که گوشی‌های هوشمند نبودند، روی آن‌ها نصب شده بود. نوکیا، یکی از اولین گوشی‌هایی بود که این بازی را در خودش داشت و هربار که گوشی جدیدی به بازار می‌آمد نسخه‌های جدیدتری از این بازی هم ارائه می‌شد. این بازی متولد سال ۱۹۷۰ میلادی است و روی دستگاه‌هایی بسیار ابتدایی مخصوص بازی‌های ویدیویی نصب شده بود.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۴۳

کد خبر 259835
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز