یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

۵۵ روز پس از تصمیم شورای شهر تهران، سرانجام استانداری دستور افزایش رسمی کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی پایتخت را صادر کرد.

نرخ جدید کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی تا پیش از این به‌علت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی متوقف مانده بود.

سرانجام استاندار تهران اعلام کرد که افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی از 16اردیبهشت‌ماه طبق مصوبه شورای شهر و همانگونه که فرمانداری تأیید کرده اجرا می‌شود. بنا بر گفته‌های سیدحسین هاشمی هیچ‌گونه تغییری در مصوبه شورای شهر درخصوص نرخ جدید حمل‌ونقل عمومی اعمال نخواهد شد و‌ افزایش کرایه‌ها طبق مصوبه قبلی شورا انجام می‌پذیرد.

19اسفند سال گذشته شورای شهر لایحه افزایش کرایه‌ها را مورد بررسی قرار داد و به تصویب رساند و افزایش کرایه‌ها از ابتدای سال 93برای شهرداری قانونی اعلام شد اما استاندار تهران از مدیریت شهری درخواست کرد که برای افزایش نرخ‌ها دست نگه دارد تا بحث فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرایی شود تا 2بار افزایش نرخ به‌وجود نیاید. در عین حال رانندگان وسایل نقلیه عمومی 2هفته از سوخت با قیمت هدفمندی فاز دوم استفاده کردند. بنا بر این استانداری اعلام کرد که ما به‌التفاوت افزایش هزینه‌های بخش‌های اتوبوس و مترو توسط دولت پرداخت شود.

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها

براساس لایحه تعیین نرخ کرایه انواع تاکسی در سال93، به‌طور متوسط 25درصد کرایه‌ها افزایش می‌یابد و نرخ کرایه‌ها در نوبت شب از ساعت 22تا 6صبح 20درصد افزایش می‌یابد. همچنین نرخ کرایه‌های ون به ازای هر مسافر 70درصد نرخ جابه‌جایی با خودروی سواری است. ورودیه تاکسی‌های گردشی برای مسافت آزاد 500متر 370تومان و پس از 500متر تا 7کیلومتر به ازای هر 100متر 161ریال به کرایه افزوده می‌شود. همچنین برای مسافت‌های بالای 7کیلومتر به ازای هر 100متر 135ریال و در سرعت‌های کمتر از 15کیلومتر بر ساعت برای هر دقیقه 96ریال درنظر گرفته شده است.

اما درباره نرخ تاکسی‌های فرودگاهی نیزمبلغ ورودیه تاکسی‌ها به 3هزار و 850تومان افزایش می‌یابد و قیمت‌ها پس از 1000متر مسافت آزاد به ازای 2کیلومتر اول53هزار ریال و از کیلومتر 2تا 10هر یک‌صد متر یک هزار و 160ریال خواهد بود. نرخ کرایه‌های تاکسی‌های راه‌آهن و ترمینال نیز مبلغ ورودیه 2هزار و 950تومان است.قیمت بلیت مترو تک‌سفره 500 و دوسفره نیز 800 تومان تعیین شده است و قیمت بلیت‌های اعتباری نیز بستگی به تعداد ناحیه مصرف‌کننده دارد.

کد خبر 258427
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز