جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان لیگ برتر والیبال طی گفت‌وگویی از دلیل تصمیم فدراسیون والیبال در محرومیت محمد موسوی تا اطلاع‌ثانوی گفت و موسوی در مصاحبه‌ای دیگر واکنش نشان داد.

موسوی

منوچهر پورحسن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تصمیم فدراسیون والیبال در اعلام محرومیت محمد موسوی بازیکن ملی‌پوش تیم متین ورامین تا اطلاع ثانوی اظهار کرد: این تصمیم ربطی به بازی‌های موسوی در تیم متین نداشته و دلیل آن الفاظی زشتی بوده که او در رابطه با فدراسیون و ارکان آن به کار برده است.

وی گفت: ظاهراً تیم متین سالن فدراسیون والیبال را برای تمرین اجاره کرده بوده که موسوی پس از پایان تمرین از مسوول سالن خواسته تا نیم ساعت دیگر به تمرین خود ادامه دهد که او این موضوع را قبول نکرده و گفته ساعت کاری من تمام شده و باید برق سالن را خاموش کنم که این موضوع با ممانعت موسوی به درگیری لفظی کشیده می‌شود.

رئیس سازمان لیگ برتر والیبال ادامه داد: مسئول سالن در پی این موضوع نزد آقای دریابیگی از مسوولان فدراسیون رفته و موضوع را برای او تشریح کرده است. سپس او نیز که قصد داشته به سمت محمد موسوی برود و دلیل کار او را بداند، در سالن با او روبه‌رو می‌شود که کار مجدداً به درگیری لفظی کشیده می‌شود و موسوی با الفاظ بدی فدراسیون و ارکان آن را مورد فحاشی قرار می‌دهد. دریابیگی نیز گزارش این اتفاق را به آقای داورزنی می‌دهد که در پی آن رییس فدراسیون نیز در نامه‌ای کتبی و براساس قانون 38 آیین‌نامه او را تا اطلاع ثانوی محروم می‌کند.

پورحسن مقصر اصلی این حادثه را سرمربی و سرپرست تیم متین می‌داند و گفت: بازیکنان پس از پایان تمرین باید به وسیله اتوبوس از سالن خارج شوند که مسوول این کار سرمربی یا سرپرست تیم است که متاسفانه این کار را انجام نمی‌دهند و موسوی به تنهایی در سالن به ادامه تمرین می‌پردازد که همین موضوع باعث درگیری می‌شود.

او خاطرنشان کرد: قرار است تا دو، سه روز آینده دو طرف درگیر در کمیته انضباطی فدراسیون والیبال حضور پیدا کرده و درباره این ماجرا توضیحات خود را ارائه دهند تا رای قطعی کمیته انضباطی نیز پس از شنیدن اظهارات دو طرف صادر شود.

رئیس سازمان لیگ برتر والیبال در پاسخ به این سوال که چرا با تخلفات بازیکنانی نظیر سعید معروف و شیرکوند که بارها در لیگ برتر مقابل تیم‌های حریف اقدام به فحاشی و تخلفات دیگر کرده‌اند برخوردی از طرف کمیته انضباطی فدراسیون والیبال صورت نمی‌گیرد، گفت: در هر بازی لیگ از طرف فدراسیون، ناظر و داور بازی باید در رابطه با تخلفات بازیکنان گزارشات خود را به فدراسیون والیبال اعلام کنند و تا وقتی که این افراد در گزارش خود اقدامی به تخلفات این قبیل بازیکنان نمی‌کنند، ما نیز نمی‌توانیم با آنها برخورد کنیم چراکه آنها در جریان امر قرار دارند و ما در فدراسیون بازی را ندیده‌ایم.

وی گفت: وقتی که ناظر یا داور بازی در جلسه کمیته انضباطی رودرروی بازیکنان تیم ملی قرار می‌گیرد و می‌گویند اینها سرمایه ملی هستند و دارای بهترین اخلاق می‌باشند، آیا ما می‌توانیم این بازیکنان را محروم کنیم؟ اگر ما محرومیتی را اعمال کنیم، بازیکن می‌گوید وقتی در گزارش ناظر یا داور بازی اشاره‌ای به تخلف من نشده است، شما حق ندارید من را محروم کنید.

موسوی: تعجب می‌کنم، مسئله‌ای نبود

محمد موسوی در واکنش به محرومیت‌اش گفت: وقتی خبر محرومیتم را در سایت فدراسیون دیدم بسیار تعجب کردم. اصلا موضوع خاصی پیش نیامده بود. چند روز قبل همراه تیم متین ورامین در سالن فدراسیون تمرین می‌کردم و فکر می‌کردم مطابق معمول ما دو ساعت زمان تمرین داریم اما گویا سرپرست تیم متین ورامین یک ساعت و نیم سالن را اجاره کرده بود. زمانی که تمرین تیمی تمام شد احساس کردم که باید قدری بیشتر تمرین کنم تا بدنم آسیب نبیند و بتوانم طبق زمان بندی مشخص به کار خودم پایان دهم.

وی افزود: متاسفانه هنوز دقایقی از تمرین انفرادی‌ام نگذشته بود که آقای الماسی (کارمند فدراسیون) آمد و گفت که باید سالن را ترک کنم وگرنه چراغ را خاموش خواهد کرد. من هم گفتم باید تمرین خودم را ادامه دهم. حداقل چند دقیقه صبر کنید. اما متاسفانه برخورد خوبی انجام نشد و من اصلا فکر نمی‌کردم برق سالن را قطع کنند و بخواهند من که سال‌ها در آن تالار تمرین کرده‌ام، تمرینم را نیمه کاره بگذارم و بروم.

موسوی یادآور شد: به همین دلیل برای اعتراض به دفتر اداری فدراسیون و پیش دریابیگی (رئیس دفتر داورزنی) رفتم و به او گفتم یعنی ما به عنوان بازیکنان تیم ملی آنقدر احترام نداریم که پنج دقیقه بیشتر سالن را بیشتر در اختیارمان قرار دهید و اینگونه برخورد نکنید. البته او هم حرف‌هایی زد و در نهایت من رفتم اما هیچ توهینی در این میان صورت نگرفت. به هیچ وجه موضوع خاصی نبود و من هم همه چیز را فراموش کردم.

موسوی گفت: تعجب می‌کنم که خبر محرومیت من در سایت فدراسیون منعکس شد. من فقط با صدای بلند پرسیدم ما ملی پوشان آنقدر احترام نداریم که چند دقیقه بیشتر تمرین کنیم؟ در زمانی این سوال را پرسیدم که فدراسیون تقریبا تعطیل بود و کسی جز ما در آنجا نبود. بعدها شنیدم که رفتند و گفتند که محمد موسوی به مسئولان فدراسیون توهین کرده است که به هیچ وجه صحت ندارد. اما واقعا ناراحت شدم که این برخوردها را دیدم. سالن فدراسیون والیبال واقعاً متعلق به چه کسانی است؟ من بارها به صورت انفرادی در زمان‌های مختلف در این سالن تمرین کرده‌ام و هیچگاه حاشیه‌ای پیش نیامد و حالا فکر نمی‌کنم این برخورد با من درست باشد.

وی در پایان گفت: من همیشه پای کارهایی که می‌کنم می‌ایستم. قبول دارم که آن روز بعد از تمرین کمی ناراحت شدم و با صدای بلند حرف زدم اما به هیچ وجه به کسی توهین نکردم و تنها خواسته‌ام احترام به ملی‌پوشان بود.

کد خبر 253075
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز