پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیست و هفتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال پنجشنبه ۲۲ اسفند ۹۲ با قهرمانی تیم متین ورامین به پایان رسید.

متین ورامین

متین ورامین

به گزارش ایسنا، سالن 12 هزار نفری تهران از ساعت 15:30 پنجشنبه 22 اسفند شاهد برگزاری فینال بیست و هفتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال بین دو تیم ورامین و کاله بود که در پایان متین ورامین با برتری 3-2 قهرمانی رقابت‌های این فصل را جشن گرفتند. کاله ست‌های اول و سوم را به سود خود به پایان برد اما متین ست‌های زوج را پیروز شد تا کار به ست پنجم بکشد و در ست پایانی نیز متین بهتر کار کرد و توانست به برتری برسد.

این دو تیم سال گذشته نیز در بازی فینال رودرروی یکدیگر قرار گرفته بودند که در نهایت کاله موفق شده بود جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

از ساعت‌ها قبل هزاران هوادار ورامینی و آملی برای تماشای این مسابقه حساس به سالن آمده بودند. به طوری که بیش از دو سوم ظرفیت سالن پرشده بود. طیف‌های مختلف خانواده والیبال از نزدیک شاهد فینال لیگ برتر بودند.

حمزه زرینی ملی‌پوش تیم کاله که در بازی مرحله نیمه نهایی از ناحیه زانو دچار آسیب‌دیدگی شدید شده بود، در شروع این مسابقه با عصا به میدان آمد تا از نزدیک شاهد بازی هم‌تیمی‌هایش باشد. هواداران تیم کاله او را یکصدا مورد تشویق قرار دادند و با شعار حمزه هوابه‌سر به زبان مازندرانی او را تشویق کردند.

بعد از مدت کوتاهی هواداران تیم متین ورامین یکصدا با هواداران کاله حمزه زرینی را تشویق کردند.

کاله این بازی را با ترکیب نیکو، عادل غلامی، علی سجادی، رضا غرا، فرهاد ظریف و علی جدیدی آغاز کرد. در مقابل متین ورامین با ترکیب سعید معروف، شهرام محمودی، مجتبی میرزاجانپور، نیکولوف و احسن‌الله شیرکوند به میدان رفت.

کاله در حالی که در ست اول مسابقه عقب افتاده بود، موفق شد به کمک سرویس و آبشارهای خوب رضا قرا و علی سجادی امتیازها را از 16 بر9 به 22 بر 19 تغییر دهد و بازی باخته را به سود خود تمام کند و در نهایت ست اول را با نتیجه 25 بر 23 پیروز شود.

در ادامه متین ورامین که نمی‌خواست تسلیم شود، با کمک بازیسازی سعید معروف و بازی خوب سرعتی‌هایش مثل محمد موسوی و نیکو نیکولوف کار را جبران کرد و 25 بر 19 بازی را در ست دوم برد.

بدین ترتیب دو تیم در آغاز ست سوم با یکدیگر به تساوی رسیدند. فینال لیگ برتر والیبال آنچنان مهیج بود که وزیر ورزش و جوانان نیز برای تماشای این مسابقه سالن 12 هزار نفری آزادی آمد.

در ادامه مسابقه دو تیم نمایش پایاپایی را ارائه دادند، اما در ست سوم وقتی کاله 20 بر 18 از متین ورامین جلو افتاد، بین محمد موسوی سرعتی زن تیم متین ورامین و علی جدیدی سرعتی زن تیم کاله درگیری لفظی به وجود آمد اما با پادرمیانی بقیه بازیکنان ختم به خیر شد. داور مسابقه به واسطه این موضوع به کاپیتان‌های دو تیم تذکر داد. در نهایت تیم کاله ست سوم را 25 بر 23 به سود خود تمام کرد و در آستانه پیروزی در این مسابقه قرار گرفت.

اما در ست چهارم در شرایطی که دو تیم تا امتیاز 16 پایاپای پیش می‌رفتند این متین بود که امتیازهای پایانی را با دفاع‌ روی تور خوب به دست آورد تا کار به ست پایانی کشیده شود.

در ست پایانی دو تیم تا امتیاز 8 برابر پیش رفتند اما چند دفاع خوب موسوی این تیم را پیش انداخت تا متین 15 بر 10 به برتری برسد. به این ترتیب کاله که در دو فصل گذشته قهرمان شده بود، نتوانست هت‌تریک کند.

کد خبر 253012
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز