مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار منطقه ۶ شهرداری تهران از ساخت و تکمیل زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) در تهران خبر داد و گفت: این تونل زیرزمینی هفته آینده روی شهروندان گشوده می‌شود.

عظیم بابایی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه به دنبال نظم بخشی و روان سازی ترافیک نقاط تقاطعی و نیز جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه شهروندان که از اهداف ویژه مدیریت شهری است؛ در گلوگاه چهار راه خیابان ولیعصر از نقاط پرترافیک پیاده و سواره تهران ساخته شد.

وی گفت: از آنجاییکه چهارراه ولیعصر (عج) در همه ساعات درگیر تداخل حرکتی عابران پیاده با خودروهاست و این امر موجب بالارفتن آمار حوادث ترافیکی و موجب کندی حرکت وسایل نقلیه شده است. تصمیم گرفته شد تا زیرگذری برای نظم بخشی به وضعیت تردد عابران پیاده و خودروها احداث شود.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های آماری، حجم تردد عابران پیاده در چهارراه ولیعصر (عج) 14 هزارو 390 نفر، حجم تردد خودرو شخصی پنج هزارو 787 دستگاه و اتوبوس (بی آر تی) 257 دستگاه در ساعت است. به همین دلیل در این منطقه تقاطع‌های زیرزمینی به عنوان اولین محل پرتردد اجرا شد.

بابایی تاکید کرد که با بهره برداری از پروژه بزرگ زیرگذر ولیعصر (عج)، ترافیک قلب پایتخت روان خواهد شد و این پروژه هدیه خوبی به مردم تهران درجهت تسهیل رفت و آمد آنان خواهد بود.

وی مساحت زیرگذر تقاطعی عابرپیاده ولیعصر (عج) را سه هزار و 700 مترمربع ذکرکرد و گفت: طول رینگ این زیرگذر با درنظرداشت دسترسی ها؛ یکصد و 60 متر است.

بابایی گفت: عبور و مرور ایمن عابران پیاده در این زیرگذر با عرض هفت متر و ارتفاع سه متر انجام خواهد شد.

وی درباره امکانات این تونل زیرزمینی تاکیدکرد: این زیر گذر دارای 18 پله برقی رفت و برگشت است که تمهیداتی هم برای تردد معلولان در آن از قبیل نصب دو دستگاه آسانسور راه اندازی می‌شود.

شهردار منطقه شش تهران درباره دسترسی های عابران پیاده دراین زیرگذر گفت: هشت مسیر دسترسی از ایستگاه‌های مترو و اتوبوس BRT پیش بینی شده است که درچهارضلع این ایستگاه شهروندان می ‌وانند به مقاصد خود در شهر سفر کنند.

کد خبر 241320
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز