گروه شهری: کار ساخت زیرگذر چهارراه ولیعصرنیمه دوم سال‌جاری به پایان می‌رسد.

valiasr underground

به گفته فخرالدین سلیمانی، شهردار منطقه شش، چهارراه ولیعصر مهم‌ترین تقاطع تهران و یکی از مبادی اصلی و پرتردد شهر تهران به‌حساب می‌آید. تجمع چند کارکرد فرهنگی و مراکز آموزشی در محدوده چهارراه ولیعصر، کارکرد تجاری و اقتصادی و دسترسی به مسیرهای شمالی و جنوبی و همچنین مسیرهای غربی و شرقی از ویژگی‌های این تقاطع است به همین دلیل اغلب در این محدوده ترافیک سنگینی را شاهد هستیم.

شهردار منطقه شش اظهار داشت: براساس آخرین آمار در زمان پیک ترافیک حجم تردد عابران پیاده در هر ساعت ۱۵هزار نفر، تردد سواری پنج‌هزارو 878دستگاه و بی‌آرتی ۲۵۷دستگاه در این تقاطع به ثبت رسیده است. سلیمانی در توضیح ویژگی‌های زیرگذر چهارراه ولیعصرگفت: عرض این زیرگذر هفت‌متر و ارتفاع آن حدود سه متر است و دارای 11ورودی و خروجی است که با تکمیل آن 13دسترسی ایجاد می‌شود.

وی افزود: سه دسترسی برای اتوبوس‌های تندرو، دو دسترسی به خط‌های سه و چهار مترو و همچنین هشت دسترسی به پیاده‌راه‌ها اختصاص می‌یابد. برای امکان تسهیل تردد شهروندان و همچنین راحتی و آسایش معلولان، جانبازان و سالمندان نیز ۱۴پله برقی، پله فرار و آسانسور طراحی شده است.

شهردار منطقه شش با بیان اینکه تاکنون 40درصد از عملیات حفاری احداث زیرگذر عابر پیاده به اتمام رسیده است، گفت: با توجه به اینکه احداث پروژه از ابتدای سال آغاز شده تاکنون بیش از 40درصد از عملیات حفاری زیرگذر عابر پیاده تقاطع انقلاب- ولیعصر به اتمام رسیده است.

به گفته سلیمانی گرچه زمان افتتاح این پروژه تا پایان شهریور‌ماه امسال و با آغاز سال تحصیلی جدید پیش‌بینی شده بود اما به‌علت جا‌به‌جایی‌ها، برگزاری اجلاس و معارضاتی که وجود دارد این پروژه با تأخیر بیشتری افتتاح خواهد شد. وی در توضیح دلایل ساخت زیرگذر چهارراه ولیعصرگفت:

حجم بسیار زیاد عابران پیاده در این چهارراه، قطار شدن اتوبوس‌های تندرو در پشت چراغ قرمز و عبور نامنظم سواره‌ها و پیاده‌ها ازجمله مسائلی است که نه‌تنها عابران پیاده را آزار می‌دهد بلکه سواره‌ها نیز از این وضعیت رضایتی ندارند، لذا برای افزایش سطح ارتقای ایمنی عابران پیاده و کاهش تردد در پیاده‌روها و ترافیکی که ایجاد می‌شود شهرداری منطقه شش اقدام به احداث پرترددترین زیرگذر کرده است تا با کاهش حجم ترافیک و صرفه جویی در وقت شهروندان شاهد رضایت همگان باشیم.

شهردار منطقه شش با اشاره به اینکه احداث این زیرگذر هیچ تداخلی برای محدوده اطراف چهارراه ولیعصر ایجاد نخواهد کرد، افزود: هیچ‌گونه تغییر و تحولی در مجموعه تئاتر شهر، پارک دانشجو و فضای بصری موجود در این محدوده صورت نمی‌پذیرد، به‌عبارتی احداث این زیرگذر هیچ آسیبی به نمای چهارراه ولیعصر نخواهد زد و پس از اتمام احداث زیرگذر هیچ‌یک از عابران و مسافران از این چهارراه عبور نخواهند کرد و تنها مسیر عبوری برای آنها این زیرگذر خواهد بود به‌طوری که پیش‌بینی شده تردد عابران پیاده به‌طور کلی از این مسیر حذف شود.

بنا براین گزارش، فضای زیرگذر صرفاً یک تونل ارتباطی نخواهد بود بلکه ایجاد گالری، طرح‌های سه‌بعدی و نقاشی‌های مینیاتوری به همراه غرفه‌های فرهنگی و فضای شهری برای این زیرگذر پیش‌بینی شده است.

کد خبر 182731
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز