همشهری آنلاین: جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین از اعزام یک میلیون نفر از دانش‌آموزان به سرزمین راهیان نور در سال جاری خبر داد.

به گزارش فارس علی فضلی در دیدار فرماندهان و مسئولان نواحی بسیج مقاومت بسیج کل کشور(مسئولان اجرایی بازسازی واقعه غدیر) با آیت‌الله‌نوری همدانی اظهار کرد: در اراده‌ای که در سایه اطاعت از مراجع و علما حاصل شد، واقعه غدیر خم بازسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: واقعه غدیر نخستین‌بار در سال 89 با هدایت مراجع و بزرگان با حضور 70 هزار نفر از مردم برگزار شد و در سال‌های دیگر این کار توسعه پیدا کرد به طوری‌که امسال شاهد برگزاری واقعه غدیر در 122 شهرستان هستیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز در مواجهه با جنگ نرم دشمن باید به دنبال راه‌هایی باشیم تا مقابله میسر شود گفت: رهبر معظم انقلاب در بین بیانات خود به کار برای شهدا و راهیان نور عنایت ویژه‌ای داشتند که به فضل خدا فعالیت در این زمینه توسعه کمی و کیفی پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ اکنون شاهد حضور و همکاری اساتید دانشگاه‌ها و حوزه، دانشجویان، طلاب، فرهنگیان، متخصصان و آحاد مردم در اردوی راهیان نور هستیم.

فضلی ادامه داد: اگر در سال 86 ـ87 ، 400 هزار نفر در قالب کاروان راهیان نور اعزام می‌شدند، پس از گذشت چند سال این حرکت توسعه کمی و کیفی پیدا کرد و سال گذشته 4 میلیون و 860 هزار نفر عازم کربلای ایران شدند.

وی یادآور شد:‌ اعزام‌ها در دو بخش خودجوش با هزینه مردم و سازماندهی شده صورت می‌گیرد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان داشت: در پنج استان درگیر در دفاع مقدس مانند خوزستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی شرایطی فراهم شده تا امکان بازدید مردم از این مناطق میسر شود.

وی با بیان اینکه 88 تا 90 درصد زائران سرزمین‌های نور را برای نخستین‌بار به این مناطق اعزام می‌شوند گفت: اعزام یک میلیون نفر از دانش‌آموزان به سرزمین راهیان نور در سال جاری برنامه‌ریزی شده است که گروهی از آنها به صورت نمادین 13 مهر سال جاری با حضور سردار نقدی و سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعزام می‌شوند.

کد خبر 233556
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز