همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور گفت: تقویت بنیه علمی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی بهترین راه مقابله با تهدیدات دشمن در شرایط کنونی است.

به گزارش خبرنگار مهر از قزوین، مراسم اختتامیه پنجمین دوره طرح ولایت چهارشنبه شب با حضور داود محمدی، روح الله عباسپور و حجت الاسلام مرتضی حسینی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، سردار سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب الامر استان و جمع کثیری از بسیجیان در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

سردار محمدرضا نقدی در این مراسم گفت: از بسیجیان و جوانانی که برای سازندگی کشور و پذیرش مسئولیت های بزرگتر خود را آماده کرده اند و نیز مربیانی که فعالیت آموزشی و تربیتی آینده سازان را بر عهده دارند سپاسگزاریم.

وی افزود: برای پیشرفت کشور چشم همه مسئولان به دانشگاههاست زیرا توسعه پایدار با وجود مراکز علمی و دانشگاهی قوی و توانمند محقق می شود و باید کسب علم و دانش با همه توان در این مراکز جدی گرفته شود.

ملت ایران الگوی دیگران شده است

رئیس بسیج مستضعفان کشور تصریح کرد: امروزه که مکاتب شرقی و غربی در اهداف خود با شکست مواجه شده‌اند و غرب که بزرگترین مدعی تفکر سرمایه داری است در آزمون تحقق یک جامعه با اخلاق و امن و آرام درمانده شده کانون های خانوادگی سرشار از محبت در ایران پریشانی دنیای غرب در روابط اجتماعی را دو چندان کرده است.

وی افزود: غرب در ادعای اقتصاد و رفاه خود شکست خورده و آمریکا که قله این تفکر است با 16 هزار میلیارد د لار بدهی خارجی، پنج میلیون کارتن خواب و 50 میلیون نفر افراد زیر خط فقر دیگر حرفی برای گفتن ندارد و در مقابلش الگویی در حال شکل گیری است که برای استکبار خطرناک و نگران کننده است.

وی استفاده از تهدیدها برای تبدیل به فرصت را ضروری دانست و گفت: حال که می خواهند مانع الگو شدن ایران اسلامی باشند و هر روز خط مبارزه را عوض می کنند و با تهدید نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هجوم می آورند باید برای مقابله با تهدیدات دشمن قدرتمند شویم و راه آن مجهز شدن به سلاح علم و دانش است.

توسعه علمی موجب اقتدار ایران می شود

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم با توسعه علمی و تعمیق دانش که کانون آن دانشگاه است توطئه دشمن را خنثی کنیم زیرا ایران اسلامی با سرعتی که در مسیر علم و دانش پیش گرفته غربیها را نگران کرده است.

این مسئول یادآورشد: شیطنت هایی در دانشگاهها با فتنه گری رخ داد که برخی آن را جنبش دانشجویی خواندند در حالی که اینگونه نیست و دانشجویان واقعی به دنبال حقیقت، آزادی خواهی، ستیز با ستم و ظلم هستند و مطالبات آنها مبارزه قاطع با زورگویان بین المللی است.

نقدی تصریح کرد: این که می گویند دانشجو سر ستیز با آمریکا و اسرائیل را ندارد حرف دانشجو نیست زیرا اگر مطالبه دانشجوبان ما غیر از این موضوع باشد حتما مداخله ای صورت گرفته است.

از حرکت های اصیل دانشجویی حمایت می کنیم

سردار نقدی یادآورشد: هیچکس از حرکت های سیاسی اصیل دانشجویی خوفی ندارد چون موجب نشاط و شادابی و طراوت جامعه می شود و می تواند اگر پشت میز نشین‌ها سست عمل کردند را به حرکت وادار کند اما نگرانی از آنجاست که افرادی به مسئولیت برسند و با حمایت های مدیریت جریانی را در دانشگاه حاکم کنند تا دانشجویان از مسیر اصلی منحرف شوند و مطالبه سازش و تسلیم در برابر دشمن را مطرح کنند.

وی اضافه کرد: مدیریت اجرایی و قانون گذاری کشور باید مراقب باشد تا بلایی که در سال 88 بر سرمان آمد تکرار نشود زیرا فتنه کار کوچکی نبود و تنها با لطف الهی و بصیرت و علم و تفکر اندیشمندانه مقام عظمای ولایت خاموش شد و شکست خورد.

فتنه 88 کمتر از کودتا نبود

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور اظهارداشت: فتنه 88 کمتر از کودتا نبود و فتننه گران بدتر از کودتاچیان بودند و خوشبختانه در جلسات رای اعتماد همه دیدند که برخی کسانی که در ستاد انتخاباتی افراد خاصی بودند اذعان کردند که هیچ تقلبی در انتخابات صورت نگرفته بود.

وی بیان کرد: امروز در عرصه دفاعی به پیشرفتی رسیده ایم که در زمره پنج قدرت موشکی جهان هستیم و با فنآوری بومی توانسته ایم جایگاه ارزشمندی کسب کنیم و به همین دلیل 15 سال است که دشمن می‌خواهد به ایران حمله کند آما قادر نیست کاری انجام دهد.

نقدی بیان کرد: درشرایطی که از نظر اقتصادی در فشار هستیم برخی می گویند به غرب امتیاز دهیم که اینها جاهل هستند چون به جای استفاده از فرصت های موجود برای شکوفا کردن اقتصاد می خواهند کشور را وابسته کنند.

وی افزود: با نگاهی به وضعبت کشورهای منطقه می توان دریافت که همه کشورهایی که به غرب امتیاز داده اند آسیب دیده اند که عراق نمونه بارز آن است.

وی یادآورشد: باید پرسید چرا غرب با این همه ثروت و قدرت فقرای زیادی دارد و نا امن است و در حالی که در انگلیس یک میلیون دوربین نصب شده سالانه 300 هزار خودرو سرقت می شود که اینها عبرت است و ما نباید شیفته دانش دروغین غرب باشیم.

دانشجویان ارزشها را حفظ کنند

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشورتصریح کرد: مهمترین رسالت امروز دانشجویان و استادان حفظ ارزشهای اسلامی است و باید بدانیم تنها راهمان این است دست روی زانوی خود بگذاریم و با جهاد علمی به پیشرفت برسیم.

تقدی اقتصاد مقاومتی را بهترین راه نجات کشور دانست و اظهارداشت: با اقتصاد مقاومتی می توان توسعه کشور را شتاب بخشید و آینده خوبی برای خود رقم زد.

دوره های طرح ولایت حرکت در مسیر تعالی است

سردار نقدی با اشاره به برگزاری طرح ولایت تصریح کرد: طرح ولایت یک نقطه شروع است برای تعالی دانشجویان و جوانان بسیجی که می خواهند الگوی علمی دیگران شوند لذا باید با سوال در کلاس ها حاضر شوید و کنجکاو باشید و با دید انتقادی به مسائل علمی نگاه کنید تا به رشد مناسب برسید.

وی بیان کرد: طرح ولایت دوره خوبی برای فهم درست واقعیتهاست و به تقویت بنیه علمی و معنوی افراد هم کمک می‌کند.

مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با ارائه گزارشی از فعالیتهای طرح ولایت اظهارداشت: پنجمین دوره طرح ولایت با حضور 600 تن از دانشجویان دانشگاههای قزوین و زنجان به مدت 11 روز از 21 تا 31 مرداد ماه برگزار شد.

برزگر تصریح کرد: در این دوره آموزش های معرفتی، بصیرتی، تربیتی و اخلاقی به دانشجویان ارائه شد و با استقبال خوب شرکت کنندگان مواجه شدیم.

وی بیان کرد: ایجاد اردوگاهی برای آمادگی نسل سوم و چهارم انقلاب، آماده سازی شرایط ظهور، تربیت نیروهای متخصص و متعهد و تقویت بنیه علمی و معنوی دانشجویان بسیجی و واکسینه کردن دانشجویان در مقابل شبهات و ابهامات مغرضان و معاندان نظام از مهمترین اهداف برگزاری طرح ولایت است.

در پایان این مراسم از 13 تن از اساتید دوره های طرح ولایت قزوین تقدیر شد.

کد خبر 228111
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز