همشهری آنلاین: حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه برنامه حج برنامه شرک زدایی است و این شرک زدایی هم برنامه شخصی مؤمن است هم برنامه جامعه اسلامی، گفت: حج پیام بزرگی برای جوامع اسلامی است و در حقیقت به رخ کشیدن توحید است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در برنامه یاد خدا شبکه قرآن و معارف سیما گفت: راه ورود به توحید جز از طریق ولی و دستگیری او نیست. به مدد ولایت ائمه است که می توانیم شرک و ظلماتی را که در سبک زندگی مان وجود دارد پاک کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری اظهار داشت: همه خوبی ها و زیبایی ها به توحید و تمامی ظلمات و تاریکی ها نیز به شرک بر می گردد و از نظر قرآن شرک بزرگترین ظلم است و باید از تمامی نعمت ها برای خروج از ظلمات استفاده کنیم، از ما در کنار دعوت به توحید نفی از شرک شده است. زیرا ایمان می تواند این آسیب را با خود به همره داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: دشمنان همیشه از نفی شرک ترسیده اند. بنی امیه از مردم می خواست که نماز و روزه بگیرند اما با شرک کاری نداشته باشند. الان در مراسم حج نیز همین گونه است مناسک حج را به جا می آودند اما اعلام برائت از مشرکین را دوست ندارند و آن را تحمل نمی‌کنند. حج پیام بزرگی برای جوامع اسلامی است و در حقیقت به رخ کشیدن توحید است. لذا در کنارش باید نفی شرک هم صورت بگیرد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نکته کلیدی به حج بازگشت.

وی افزود: برنامه حج برنامه شرک زدایی است و این شرک زدایی هم برنامه شخصی مؤمن است هم برنامه جامعه اسلامی. در سوره حج نیز نسبت به شرک اعلام خطر شده است. حاجی باید در حج موحد باشد و از انگیزه و نیت خود شرک زدایی کند، حاجی باید آن قدر مقدمات مناسک حج را خوب طی کرده باشد که وقتی به زمان لبیک گقتن رسید بتواند آن را با تمام وجود ادا کند.

وی تصریح کرد: این روزها ظلم بزرگی درباره پیروان اهل بیت و شیعه صورت می گیرد و این ظلم از نا حیه عقب مانده و پلید و منجمد وهابیت است؛ وهابیتی که خودش از نظر تاریخی ریشه ای منحط و موهوم دارد. آن ها با استفاده از شبکه های ماهواره ای که برای اهداف شیطانی فعالیت می کنند و با استفاده از سایت ها دائم این مسئله را مطرح می کنند که شیعه برای ائمه مقام الوهیت قائل است.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری در پایان تأکید کرد: ما برای ائمه(ع) و حتی پیغمبر(ص) وجود مستقلی در برابر خداوند قائل نیستیم و این را در نمازهایمان نیز تکرار می کنیم که اشهد ان محمد عبده و رسوله یعنی محمد بنده و رسول خداوند است بنده و عبد خداوند. شیعه برای ائمه مقامی جز مقام بندگی قائل نیست بنده‌ای که در مقام بندگی پیشتاز است و احترام و محبت ما و رفتنمان به زیارتگاه ها تنها جنبه توحیدی دارد و در زیارت ها و دعاهایمان جز توحید وجود ندارد.

کد خبر 233236
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز