همشهری آنلاین: حوزه علمیه مولی الموحدین شیراز با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی افتتاح شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این حوزه علمیه برای تحصیل 250 طلبه و در زمینی به مساحت 2000 متر در 5 طبقه و با زیربنای 8000 متر مربع در مدت سه سال ساخته شده است.

قرار است طلبه های حوزه های علمیه سفیران هدایت دو و نخبگان سطح دو زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این حوزه تحصیل کنند .

آیت اله العظمی مکارم شیرازی ضمن دعوت از مردم و مسئولان برای گسترش حوزه های علمیه گفت: تجربه نشان داده است در هر شهری حوزه علمیه خوبی فعالیت می‌کند این فعالیت در تمام مسایل فرهنگی، اخلاقی و امنیتی شهر موثر است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به خدمات آیت اله سید نور الدین حسینی الهاشمی یادآور شد: به دستور رضاخان حوزه علمیه شیراز تعطیل و مدارس علمیه این شهر مکانی برای کارهای دیگر شد و پس از رضاخان آیت اله حسینی الهاشمی موجی برای فعالیت دوباره مراکز علمی این شهر ایجاد کرد که نتیجه آن تربیت صدها طلبه بود.

آیت اله مکارم شیرازی گفت : همجواری این حوزه علمیه به مسجد رسول اکرم اهل تسن شیراز نشانه وحدت و اتحاد شیعه و سنی است و به برادران اهل سنت اعلام کرده ایم که در این حوزه علمیه برای استفاده براداران اهل سنت باز است و شیعه و سنی دست در دست هم می توانند در مقابل جهان خواران بایستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس هم در تشریح وضعیت حوزه های علمیه استان فارس از فعالیت 50 حوزه علمیه برادران در فارس خبر داد و گفت : در حال حاضر در همه شهرستان‌های استان فارس حوزه های علمیه فعال هستند و تا پایان سطح دو حوزوی و در برخی از شهرستانها تا پایان سطح سه تدریس می شود.

آیت اله ایمانی با اشاره به فعالیت حوزه علمیه نخبگان در شیراز اضافه کرد : طلبه های حوزه علمیه نخبگان شیراز موفق شدند که دوره 6 ساله سطح یک حوزوی را در 4 سال و نیم به پایان برسانند و با برنامه ریزی های انجام شده دوره سطح دو را با رعایت گذراندن تمام دروس و کسب نمره های مطلوب سه ساله به پایان برسانند.

آیت اله ایمانی اعزام هفتگی 30 مبلغ به روستاها در شب های جمعه را از دیگر فعالیت حوزه های علمیه برشمرد و افزود : این مبلغان از میان طلاب سطح دو و سفیران هدایت انتخاب می شوند.

کد خبر 232644
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز