براساس تفاهمنامه‌ منعقد شده بین وزارت رفاه و بهداشت، از این پس «یارانه دارو» که در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد براساس جمعیت تحت پوشش و سرانه درمان بین سازمان‌های بیمه‌گر توزیع می‌شود.

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه طبق این تفاهمنامه 3 نوع یارانه دارو به سازمان‌های بیمه‌گر تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: 1800میلیارد تومان مربوط به مابه‌التفاوت تغییر نرخ ارز مرجع (1226تومان) با نرخ ارز مبادله‌ای (2458تومان) است که قرار است به تمام اقلام دارویی تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر در کشور تعلق ‌گیرد.

محمدباقر هوشنگی ادامه داد: حدود 400میلیارد تومان نیز مربوط به بیماران خاص (کلیوی، تالاسمی و هموفیلی) است و 400میلیارد تومان دیگر نیز مربوط به یارانه بیماران صعب‌العلاج و سرطانی است. هوشنگی تأکید کرد: قرار شده که براساس سرانه درمان و جمعیت تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر این یارانه میان این سازمان‌ها توزیع شود. پیش از این قرار بود وزارت بهداشت مابه‌التفاوت تغییر نرخ ارز دارو را به‌حساب خانوارها واریز کند که وزارت رفاه با این موضوع مخالفت کرد.

به گفته مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توزیع یارانه دارو، قیمت داروها همانند سال‌های گذشته تنها رشدی 15تا 20درصدی خواهد داشت، چرا که مابه‌التفاوت قیمت‌ها میان سازمان‌های بیمه‌گر توزیع می‌شود. هوشنگی افزود: پرداخت مابه‌التفاوت قیمت داروی بیماران از ابتدای سال‌جاری تا 15مردادماه بر عهده وزارت بهداشت خواهد بود و پس از آن نیز پرداخت‌ها بر عهده سازمان‌های بیمه‌گر است.

واریز مابه‌التفاوت قیمت دارو به‌حساب بیمه‌شدگان

در همین زمینه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از واریز مابه‌التفاوت قیمت دارو به حساب بیمه‌‌شدگان تأمین اجتماعی خبر داد.حسن ابوالقاسمی درباره زمان واریز مابه‌التفاوت قیمت دارو به‌حساب بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی، گفت: شماره حساب‌ها از طریق وزارت بهداشت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار گرفته است؛ همچنین روز گذشته اعتبار مربوطه از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی داده شد و در مجموع طی امروز و فردا مبالغ مربوطه به‌حساب بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی واریز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در فاز اول مابه‌التفاوت قیمت داروی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود و پس از آن، این یارانه دارویی به‌حساب سایر بیمه‌شدگان نیز واریز خواهد شد.

کد خبر 225005
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز