گروه شهری: نخستین گزارش از پروژه ساخت 72 مسجد پایتخت که شهرداری تهران زمین‌های آن را محرم سال گذشته اهدا کرده بود، منتشر شد.

سید محمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن ارزیابی مطلوب از روند اجرای پروژه ساخت 72 مسجد در پایتخت به تشریح پیشرفت ساخت مساجد در مناطق یک، 4، 18، 22، 7، 21و 8 پرداخت. ایازی گفت: براساس این پروژه در منطقه یک 3مسجد، منطقه 4، 18مسجد، منطقه2،7 مسجد، منطقه21، 3مسجد، منطقه 22، 14مسجد، منطقه 8، 4مسجد و در منطقه 18، 7مسجد ساخته خواهد شد.

وی گفت: در مناطق مذکور مراحل تملک زمین و انتخاب هیأت امنا انجام و تقریبا عملیات ساخت در این 7 منطقه آغاز شده و تا‌کنون پیشرفت قابل‌توجهی داشته است. ایازی ادامه داد: در دیگر مناطق نیز مراحل مربوط به انتخاب و تملک زمین، انتخاب هیأت امنا، تهیه نقشه و گودبرداری و فونداسیون با توجه به اهتمام ویژه شهرداری تهران برای اجرای این طرح در حال انجام است.

وی تصریح کرد: سال گذشته همزمان با ایام محرم و به برکت خون شهدای 72تن از یاران اباعبدالله کلنگ‌زنی 72مسجد در شهر تهران آغاز شد که امیدواریم در زمانبندی معین مساجد به اتمام برسد. وی افزود: در حال حاضر در شهر تهران جمعیتی بالغ بر 8میلیون و 350هزار نفر حضور دارند، این در حالی است که یک‌هزار و 834مسجد در سطح شهر تهران وجود دارد که این تعداد بسیار کم است و باید افزایش یابد. ایازی گفت: احداث 72مسجد در برخی از مناطق تهران عملیاتی خواهد شد؛ چرا که 12منطقه از تهران شناسایی شده اند که نیاز به مسجد دارند و در برخی از مناطق مرکزی تهران با توجه به قدمت آنها مساجد زیادی وجود دارند.

شهرداری همچنین در دوره مدیریت فعلی تلاش کرد نهضت مسجدسازی را آغاز و تقویت کند. هم اکنون با نصب ۸۰۰ گلدسته در همه مناطق تهران بزرگ امکان مناسب‌تری برای پخش نوای دلنشین اذان و ادعیه‌های آسمانی به‌وجود آمده است.

کد خبر 220932
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز