همشهری آنلاین: امام جماعت مسجد حجت بن الحسن(ع) گفت: برنامه‌های معنوی در مساجد باید موجب جذب عموم مومنین بویژه نو نهالان به مسجد شود.

مسجد

حجت‌الاسلام حمید شیوایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بابیان این‌که «مسجد محل تجمع مومنین و مومنات است و در نگاه اسلامی یک سنگر است و ما باید این سنگر را حفظ کنیم» ادامه داد: در منطق قرآن مسجد اهمیت فراوانی دارد.

وی با بیان این‌که «مساجد، خانه‌های خدا بر روی زمین هستند» ادامه داد: از نشانه‌های ایمان به خدا و قیامت این است که انسان به تعمیر مساجد بپردازد.

شیوایی با اشاره به لزوم غبارزدایی از مساجد، اظهار کرد: به هر حال مساجد باید از جهت مادی و معنوی مأمن و جایی باشند که از هر لحاظ جذبه داشته باشند و نمازگزاران را به خود جذب بکنند و تمیز، پاک و منزه و با معنویت باشد و با برنامه‌های معنوی در مسجد موجب جذب عموم مومنین به مسجد بویژه نو نهالان شود.

وی اظهار کرد: بحث دیگر در رابطه با نقش بی بدیل امام جماعت است به هر حال امام جماعت نقش مدیریتی در مسجد دارد و با برنامه‌ریزی، اخلاق و با خیرخواهی که نسبت به مومنین دارد می‌تواند آن‌ها را به مسجد جذب کند و نقش وی مدیریت و هدایت است و در جذب دیگران به مسجد تاثیر دارد و همچنین مشی، سلوک و سبک زندگی امام جماعت باید مانند دیگر مردم باشد و مثل عموم مردم در جامعه زندگی کند.

امام جماعت مسجد حجت بن الحسن(ع) ادامه داد: یک امام جماعت باید با اخلاق و رفتارش دیگران را هدایت کرده و زندگیش هم از حیث مادی و هم از حیث رفتاری و اخلاقی الگویی برای دیگران باشد و با رفتارش دیگران را به مسجد جذب کند.

شیوایی افزود: مسجد ارکانی دارد که یک بخش عمده آن نمازگزاران هستند و باید آن‌ها با هم همکاری کرده و با امام جماعت همفکری کنند و مشاورت و معاونت داشته باشند تا بتوانند در مسجد نقش اساسی خود را ایفا کنند و در این سنگر بزرگ الهی از معارف دین به نحو صحیح و بسیار جذاب پاسداری کنند.

وی با بیان این‌که «فرهنگ مسجدی یعنی فرهنگ محبت، مودت، فرهنگ ایمان و فرهنگ معارف دینی واخلاق اسلامی» ادامه داد: این موارد باعث می‌شوند جوانان که سرمایه‌های اصلی و آینده سازان کشور ما هستند به مسجد جذب شوند.

امام جماعت مسجد حجت بن الحسن(ع) با اشاره به برنامه‌های مسجد خود، ادامه داد: ما در بین صلاتین هیچ برنامه‌ای نداریم که این خود به هر حال یک عاملی برای جذب مردم خصوصاً کسبه به نماز جماعت است و برنامه‌هایی چون آموزش رشته‌های هنری مثل خیاطی، گلدوزی و امداد و درمان برای بانوان برگزار می‌کنیم که با استقبال فراوانی از سوی آنان روبرو شده است.

شیوایی با بیان این‌که «ما یک وب سایت هم برای مسجد حجت ابن الحسن(ع) راه‌اندازی کرده‌ایم که حدوداً بیش از یک سال است که فعال شده و بیش از 30 هزار نفر مراجعه کننده دارد» اظهار کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش منطقه خود، سه مرحله مسابقه فرهنگی در سطح آموزش و پرورش منطقه و همچنین برای نمازگزاران برگزار کردیم و عموم مومنین که حدوداً 5 هزار نفر بودند از این برنامه‌ها استقبال کردند.

کد خبر 222488
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز