سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

بورس تهران این روزها با صف درخواست شرکت‌های خصوصی برای ورود به بازارسرمایه مواجه است.

به گزارش همشهری، طبق اعلام اداره ناشران بورس اوراق بهادار تهران، برای عرضه سهام هلدینگ نفت و گاز تأمین(تاپیکو) آمادگی لازم وجود دارد و هر زمان که سازمان تأمین اجتماعی درخواست مکتوبی ارائه دهد، 5درصد از سهام این شرکت در بورس عرضه می‌شود. پیش از این سهام تاپیکو، اردیبهشت‌ماه در بورس عرضه شده بود اما به‌دلیل تفاوت قیمت خریدار و فروشنده معامله‌ای انجام نگرفت. طبق اعلام بورس تهران، تاکنون درخواستی برای عرضه دوباره این سهم ارائه نشده و بورس تهران منتظر اعلام آمادگی تأمین اجتماعی برای عرضه دوباره است.

براساس این گزارش، هلدینگ دارویی تأمین، دیگر شرکتی است که در بازارسهام پذیرفته شده و مسئولان بازار سرمایه منتظر ارائه مستندات لازم برای احراز شرایط درج نام در تابلوی بورس تهران هستند. ظاهرا مسئولان هلدینگ دارویی تأمین در حال تکمیل مستندات لازم هستند. این گزارش حاکی است:هلدینگ صدر تأمین نیز در مرحله آماده‌سازی‌ برای پذیرش در بورس تهران قرار دارد. پرونده این شرکت آماده شده و به‌زودی در هیأت پذیرش مورد بررسی قرار می‌گیرد. همزمان 2شرکت جدید هم برای پذیرش در بورس تهران درخواست‌هایی ارائه داده‌اند.

در این میان شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع سیمان(سیتکو)- وابسته به بخش خصوصی- در حال آماده‌سازی‌ برای پذیرش در بورس تهران است. نفت سپاهان هم برای ورود به بورس درخواستی ارائه داده که پرونده آن نیز در حال بررسی است. پرونده این شرکت بعد از تکمیل در هیأت پذیرش مورد بررسی قرار می‌گیرد. از سوی دیگر طبق اعلام بورس اوراق بهادار، ورود همراه اول از فرابورس به بورس، همچنان با مشکل افزایش سهام شناور آزاد مواجه است.

بورس اعلام کرده در حال برطرف کردن این مانع است. هیأت پذیرش بورس تهران پارسال با انتقال همراه اول از فرابورس به بورس موافقت کرد. قرار است سهام این شرکت بعد از افزایش سطح سهام شناور آزاد به 10درصد از فرابورس به بورس منتقل شود. طبق اعلام مسئولان بورس، برخلاف شایعات، شرکت ایرانسل هنوز برای ورود به بورس درخواستی ارائه نکرده است.

کد خبر 220369
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز