دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

آمار‌ها نشان می‌دهد که شاخص بورس در 64 درصد روزهای کاری بهار امسال مثبت بوده است.

بورس

به گزارش روابط عمومی بورس تهران، در 58روز کاری بهار امسال در 37روز معادل 64درصد، با شاخص مثبت مواجه بوده‌ایم که نسبت به 22روز مثبت دوره مشابه سال قبل، حاکی از رشد 71درصدی تعداد روزهای مثبت به کل روزهای کاری است. همچنین شاخص قیمت در این مدت 28.6درصد رشد داشته، به‌طوری که از 38هزار و 40واحد در ابتدای سال‌جاری به 48هزار و 916واحد رسیده است.

طبق این آمار، حجم و ارزش معاملات نیز از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار است. به‌طور کلی در بهار امسال، 23میلیارد سهم به ارزش 245هزار میلیارد ریال معامله شده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر حجمی 164درصد و از نظر ارزشی 594درصد رشد را نشان می‌دهد. این رشد در معاملات بازار نرمال (خرد و بلوک) نیز مشاهده می‌شود.

در بهار امسال، 20میلیارد سهم به ارزش بیش از 94هزار میلیارد ریال معامله شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر حجمی 88درصد و از نظر ارزش 192درصد رشد داشته است. براساس این گزارش، متغیرهای دفعات معامله و تعداد خریدار نیز رشد چشمگیری داشته است. در بهار امسال 2میلیون دفعه معامله انجام شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد 112درصدی داشته است. همچنین تعداد خریدار در این دوره به 790هزار نفر رسید که نسبت به 351هزار خریدار در دوره مشابه سال قبل رشد 127درصدی را نشان می‌دهد.

رشد معاملات بازار نرمال، دفعات معاملات و تعداد خریدار نشان از افزایش نقدشوندگی بازار دارد و بیانگر حضور سرمایه‌گذاران جدید در بازار است، همچنین سرمایه‌گذاران فعال در بازار اقدام به حضور بیشتر در نمادهای معاملاتی و تنوع بیشتری در سبد سهام خود به‌وجود آورده‌اند.

کد خبر 220164
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز