جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

گروه بورس: اطلاعات رسمی بورس تهران نشان می‌دهد سهامدارانی که بهار امسال در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند به‌طور میانگین 28.6 درصد بازده به‌دست آورده‌اند.

بورس تهران

به گزارش همشهری، هفته گذشته پس از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری حجم سرمایه‌گذاری در بورس تهران به‌شدت رشد کرد و این موضوع موجب رشد شاخص‌های بورس تهران و میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس شد؛ به‌طوری‌که در طول هفته گذشته سهامداران توانستند در طول 5روز 7درصد بازده به‌دست بیاورند. همزمان با رشد بی‌سابقه شاخص بورس تهران قیمت‌ها در بازارهای رقیب بورس مانند سکه طلا، ارز و مسکن با کاهش مواجه شد،

کارشناسان بر این باورند که روند رو به رشد بورس تهران با توجه به تغییر آرایش سیاسی در ایران تا پایان سال ادامه خواهد داشت و شاخص بورس حتی ممکن است از مرز 72هزار واحد هم عبور کند. تحلیلگران بر این باورند که نتایج یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تأثیر زیادی بر شاخص‌های بورس داشته است ورشد 3245واحدی شاخص بورس هم در این مدت، که رشد بی‌سابقه‌ای در بورس تلقی می‌شود، مهر تأییدی است بر این ادعا.

تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد با احتساب بازده 7درصدی بورس تهران در هفته گذشته میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس از ابتدای سال تاکنون به 28.6 درصد رسیده است که این بالاترین بازده در بازار‌هاست. آمار‌ها نشان می‌دهد رکورد معاملات بورس تهران هم در 3‌ماه گذشته شکسته شده و سهامداران از ابتدای سال تاکنون با انجام 2میلیون و 79هزار معامله در مجموع 24هزارو550میلیارد تومان سهام دادوستد کردند که این بیشتر از ارزش کل معاملات سال گذشته است. در این مدت 795هزار نفر در دادو ستد‌های بورس تهران شرکت کرده‌اند و معادل 33میلیارد برگ سهم جا به جا شده است.

همچنین در 3‌ماه نخست امسال شاخص‌های شناور آزاد و صنعت هم به‌ترتیب 28.2 و 28 درصد افزایش یافته‌اند. شاخص 30شرکت بزرگ بورس تهران هم در این مدت 23.4 درصد افزایش یافته است. ارزش کل بورس تهران هم در پایان هفته گذشته به 232هزارو799میلیارد تومان رسید.

کد خبر 219750
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز